۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۳۷۵
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

لزوم استفاده از تجارب دفاع مقدس در مذاکرات هسته ای

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌عامل خبرگزاری رسا بر لزوم استفاده از تجارب دفاع مقدس در مذاکرات هسته ای تاکید کرد و گفت: در بحث واقعه تاریخی آزاد‌سازی خرمشهر، به تمامی ابعاد به‌طور کامل پرداخته نشده است.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد‌مهدی محققی، مدیر‌عامل خبرگزاری رسا، ظهر یک‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه در نشست هم‎‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس، که با حضور مدیران مسوؤل رسانه‌ها، در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس خواند و گفت: پس از فتح خرمشهر نامه ای از سوی نهضت منحله آزادی درباره علت ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر به حضرت امام خمینی (ره) نوشته شده و نیز در اواخر دفاع مقدس، شبهاتی در همین زمینه از سوی برخی عناصر ساده لوح ایراد شد، اما امام راحل (ره) در اواخر عمر شریفشان در پاسخ به این اعتراضات در منشور روحانیت این‌گونه فرمودند که ما انقلاب اسلامی خود را در جنگ به جهان صادر کردیم و ابهت قدرت های جهانی شرق و غرب را شکستیم و جنگ موجب شد سران قدرت های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت کنند. 

وی افزود: امام(ره) و رزمندگان اسلام در آن زمان مظلوم واقع شدند، امروز نیز همچنان با پاسخ ندادن به این شبهات، این مظلومیت ادامه دارد.

حجت الاسلام محققی ضمن اشاره به تصمیمات مسوولان ارشد نظام در آن مقطع حساس گفت: این‌که مستند به مصاحبه مرحوم حاج احمد آقا و دیگران گفته می شود در ابتدای آزادی خرمشهر، امام(ره) موافق ادامه جنگ نبودند، شاید به این علت بوده که دلیل شرعی برای ادامه نبرد وجود داشته باشد. پس از آن‌که فرماندهان نظامی استدلال آوردند که توقف بر سر مرزها باعث آتش باری توپخانه صدام بر شهرهای بی دفاع می شود و مسوولان ارشد سیاسی معتقد بودند در مذاکرات پایانی جنگ، نیازمند اهرم فشار برای احقاق حقوق ایران در برابر صدام هستیم، حضرت امام (ره) راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران را ادامه جنگ ولو با ورود به مناطقی از کشور آغازگر جنگ برای تنبیه متجاوز و دفع خطر از ملت عنوان کردند. در پی استدلال های مسوولان عالی رتبه نظام، امام(ره) با ادامه جنگ طبق دستور العمل خاص مانند پرهیز از آسیب زدن به مردم عادی و ... موافقت کردند.

مدیر‌عامل خبرگزاری رسا با بیان این موضوع که مسؤولان وقت و دست‌اندکاران جنگ، سرمایه معنوی ارزشمندی برای رسانه ها هستند که باید به ابعاد مختلف فتح خرمشهر بپردازند، افزود: مبانی فقهی، نظامی و سیاسی جنگ باید در رسانه ها بررسی و پاسخ شبهات توسط اهل فن و مسوولان داده شود.
 
وی افزود: امروز نیز با رهبری مقام معظم رهبری، نظام اسلامی در عرصه دیگر مشغول دفاع از حقوق ملت است و دستگاه دیپلماسی کشور مشغول مذاکره هسته ای است و می‌توان از دست‌آوردهای جنگ و مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار در این زمینه استفاده کرد.

حجت الاسلام محققی در پایان با اشاره به بحث همدلی و همزبانی، گفت: امروز که دشمن و استکبار در حال رصد رسانه‌های داخلی و رویکرد مردم می‌باشند، می‌توان با همدلی و همزبانی و بهره گرفتن از روحیه مقاومت، هم در عرصه سیاسی مذاکرات و هم در بخش پاسخ به شبهات مطرح شده درباره حماسه سوم خرداد، حقوق ملت را احقاق کرد و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به پیش برد./856/پ202/ج

ارسال نظرات