۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۱۷۹۶
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

سطح مسابقات قرآن، با جهانی شدن فرهنگ قرآنی ارتقا می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما باید برای ارتقای سطح مسابقات بین المللی قرآن کریم و فرهنگ آن در سطح جهان کوشش کنیم.
حجت الاسلام حميد محمدي

حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حاشیه سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به نقش مسابقات بین المللی قرآن کریم در ترویج فرهنگ قرآنی کشور، گفت: مسابقات، بر‌آیندی از تلاش‌های ملی و بین المللی جمهوری اسلامی در سه سطح قرائت، حفظ و مفاهیم است.  

وی افزود: ما باید بتوانیم به موضوع سطح مسابقات به‌صورت اساسی توجه کنیم و مسیری را برویم که این مسابقات از جامعیت لازم برخوردار باشد.  

حجت الاسلام محمدی، خاطر‌نشان کرد: این دوره از مسابقات از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم از نظر محتوایی رشد کمی خوبی پیدا کرده است، از نظر توسعه تبلیغی نیز، در این دوره بسیار متنوع حرکت شده است.  

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی که در حاشیه این مسابقات دایر شده است، گفت: نمایشگاه از سطح قابل قبول و مطلوبی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: علی‌رغم این‌که سطح برخی از شرکت کنندگان انصافا ضعیف است و در سطح و شأن این مسابقات بین المللی نیست، اما باید به این نکته توجه کرد که این ضعف مربوط به کل جهان است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، همچنین اظهار داشت: باید در بخش‌های مفاهیمی، محتوایی، تفسیری و پژوهشی هم حضور موثر داشته باشیم، که در این صورت می‌توانیم ابعاد جدید قرآن کریم و همچنین تلاش‌هایی که در حوزه محتوایی برای قرآن انجام می‌گیرد را استخراج و در اختیار جامعه قرار دهیم.

وی همچنین گفت: از جمهوری اسلامی معمولا یک نفر در بخش حفظ و یک نفر در بخش قرائت شرکت می کند که اکثرا نفر اول یا دوم می‌شوند، بنابراین جمهوری اسلامی باید برای ارتقای سطح مسابقات بین المللی خودش از طریق جامعة المصطفی العالمیه سازمان فرهنگ ارتباطات و همچنین مجمع جهانی اهل بیت مجمع تقریب اقدام کند.

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم سطح حفظ قرائت و آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن در سطح جهان ارتقا پیدا کند تا اثر آن در خود مسابقات آشکار شود./9597/پ202/ب4

ارسال نظرات