۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۶۱۸۹۴

بان کی مون خواستار رفع موانع امداد رسانی به یمن شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ملل خواستار پیوستن همه طرف‎های یمنی به میز مذاکره بدون هیچ پیش شرطی و پایان دادن به موانع امداد رسانی سوخت، غذا و دارو به مردم یمن شد.
بان کی مون خواستار رفع موانع امداد رسانی به یمن شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواستار پایبندی همه طرف های یمنی به تمدید آتش بس وجلوگیری ازهرگونه اقدام که منجر به خطر افتادن جان انسان ها، امنیت فرودگاه ها، بنادر وزیر ساخت های حمل ونقل شد.

 

وی تاکید کرد: مردم یمن از ماه های قبل تاکنون با سختی ها وخشونت های زیادی مواجه هستند و آتش بس فرصتی برای دستیابی به کمک های پزشکی و کالاهای ضروری برای آنهاست. آتش بس موقت باید به آتش بس دائمی تبدیل شود و به همه اقدامات خشونت آمیز پایان دهد.

 

بان کی مون از همه طرف های یمنی خواست برای تضمین سلامت امداد رسانی به شهرهای یمن با نیروهای سازمان ملل همکاری کنند.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند.

 

بر اساس آمار رسمی، در پی حملات عربستان به یمن تاکنون هزاران نفر کشته یا زخمی و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

 

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات