۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۴۸۵

انتقاد امام جمعه بابل از رواج شادی های حرام در مجالس عروسی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که ماه شعبان ماه شادی و سرور است، نسبت به برخی شادی های حرام در این ماه هشدار داد و گفت: متأسفانه بارها دیده شده است که برخی از محافل شادی مانند عروسی ها صحنه های حرام دیده می شود و این جای تأسف دارد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته با تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: نخستین جلوه ولادت امام حسین (ع) ولادت نوریه آن حضرت(ع) است و قبل از آنکه لباس مولود بپوشد، خدای متعال وجود او را در قالب انوار متولد کند.

 

وی ولادت امام حسین(ع) را در سوم شعبان ولادت جسمانی آن حضرت بیان و خاطرنشان کرد: نور امام حسی(ع) در اصلاب شامخه و ارحام مطهره قرار گرفت و این نور در رحم زهرای مرضیه(س) مستقر شد و در سوم شعبان این ولات عظیم رخ داد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان تقارن ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اذعان کرد: پاسداران شاگردان معنوی سیدالشهدا(ع) هستند که در دوران دفاع مقدس و با حضور در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی درسی را که از سید الشهدا (ع)گرفتند را به اجرا گذاشتند.

 

وی با بیان این که ماه شعبان ماه شادی و سرور است، نسبت به برخی شادی های حرام در این ماه هشدار داد و گفت: متأسفانه بارها دیده شده است که برخی از محافل شادی مانند عروسی ها صحنه های حرام دیده می شود و این جای تأسف دارد.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: حد و مرز خط قرمز های شرعی در جشن ها و محافل شادی باید رعایت شود و متأسفانه برخی ها به بهانه عروسی تا  نیمه های شب اقدام  صدای ساز و آواز حرام آزاردهنده می کنند.

 

وی خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با این افسارگسیختگی ها شد و اظهار داشت:  نیروی انتظامی، پایگاه های بسیج  و عموم مردم نسبت به ناهنجاری های اخلاقی در جامعه بی تفاوت نباشند و لازم است تا وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برای حفظ سلامت آن اجرا شود.

 

امام جمعه بابل به مذاکرات هسته ای ایران و نزدیک شدن به موعد مقرر برای توافق نهایی اشاره و تصریح کرد: مذاکرات هسته ای به سمت موعد نهایی اش در دهم تیرماه می رود و شاهد جدی تر شدن این مذاکرات هستیم اما همزمان شاهد کارشکنی هایی از طرف غربی هستیم

 

وی اذعان کرد: امروز همگان می دانند که طرف غربی به ویژه آمریکا بسیار نیازمندتر از ایران به توافقنامه ی هسته ای است و با این زیاده خواهی ها اگر مذاکرات به شکست کشیده شود موجب خدشه دار شدن چهره طرف غربی می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید بر خط قرمز های جمهوری اسلامی گفت: طرف غربی بداند که نمی تواند با توافقات هسته ای می تواند زمینه  سلطه خود بر کشور را فراهم کند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی یک ذره اجازه تسلیم را نخواهند داد و این آرزو را دشمنان ما به گور خواهند برد که ملت ما از تهدیدات نظامی و دیگر گزینه های آنان ذره ای رعب و ترس را به خود راه بدهد.

 

مسؤول مدارس علمیه  خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با تسلیت درگذشت حجت الاسلام محامدی تصریح کرد: حجت الاسلام محامدی عالم خدمتگذار و زاهدی بود که تا تا آخرین لحظه عمر خود در رونق بخشی به محافل دینی در شهرستان بابل تلاش کرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات