۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۶۲۵۳۰
آیت الله صفایی بوشهری:

آمریکا در مذاکرات به دنبال تسلیم ایران در پشت میز مذاکره است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بدنبال توافق برد برد نیست بلکه بدنبال تسلیم ایران در پشت میز مذاکره است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه منشأ خوف الهی معرفت و شناخت انسان به خداوند است گفت: معرفت الهی و ترس از اعمال خویش، انسان را از سقوط در باتلاق گناه نفی می کند.


وی افزود: خوف الهی نشأت از خشیت الهی و نشان بزرگی خداوند است در حالی که خوف غیرالهی منشأ جهل و توحش طرف مقابل است .


آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه سرآمد حکمت خوف الهی است بیان داشت: بالاترین درجه انسان از جهت مقام و منزلت باتقواترین آنهاست.


امام جمعه بوشهر در خطبه های دوم با تبریک ایام شعبانیه، ولادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، ولادت ابالفضل العباس(ع) وروز جانباز و همچنین ولادت سید الساجدین اظهار داشت: در توصیف عظمت اباعبدالله الحسین(ع) باید گفت که اباعبدالله الحسین(ع) وصف شدنی نیست و ریشه در عرش الهی دارد و افتخار ما این است که رهرو راه حسین(ع) هستیم.


آیت الله صفایی بوشهری در بیان اینکه ابالفضل العباس(ع) نماد ولایتمداری است افزود: حضرت ابالفضل(ع) در اوج بصیرت و ایمان  با جهاد در راه مولایش امام حسین(ع) نشان داد که باید در اوج ولایتمداری بصیرت داشته باشید.

 

تضعیف سپاه حرام و حمایت از سپاه واجب است
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران مایه افتخار و اقتدار نظام اسلامی ایران است افزود: تضعیف سپاه حرام وحمایت از سپاه پاسداران واجب است.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نیروی امتحان داده است گفت: سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی را در مقابل تمامی مشکلات، بحران‌ها و دسیسه‌های دشمنان بیمه کرده است. و سپاه پاسداران استان بوشهر با بسیج و نیروهای مسلح با تمام توان از حریم اسلام و ولایت دفاع می‌کنند و اجازه هیچگونه تعرضی به دشمنان نمی‌‌دهند در غیر این صورت خلیج فارس گورستان آنان خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و در میثاق با پاسداری در دانشگاه افسری امام حسین (ع) گفت:  فرازها و پیام های مقام معظم رهبری باید مورد توجه مسؤولان نظام قرار گیرد و آنها را سرلوحه تصمیم ها و عملکرد خود قرار دهند.


امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه گفتمان جاهلیت از جانب سلطه‌گران با گفتمان نوین انقلاب اسلامی با هم جمع نمی‌شود تصریح کرد: جبهه سلطه‌گران امنون که آمریکا که کفر، شرک، چپاول و جنایت است و در مقابل گفتمان ایران که تقوا، صلح، عدالت و ایمان است و این دو با هم جمع نمی شوند.


آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکا اتهام تروریستی به ایران می‌دهد گفت: آمریکا خود تروریست جهانی و حامی تروریست است در صورتی که ایران حامی حقوق بشر است.


وی فشار تروریستی را یکی راهبردهای آمریکا به کشورها دانست و بیان کرد: در تاریخ سیاسی جهان، آمریکا از بدو تأسیس تا کنون تروریست بوده است.


آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به بیانات رهبری که دشمن دنبال جنگ نیابتی در منطقه است اظهار داشت: جهان سلطه برای اجرای برنامه‌های جنایتی و جنگی خود دیگران را وا می دارد تا از این طریق ترفندهای خود را اجرایی می‌کند.

 

اهل جنگ نیستیم ولی مرد جنگ هستیم
وی با تأکید بر اینکه ما اهل جنگ نیستیم ولی مرد جنگ هستیم ادامه داد: اگر آمریکا قصد کوچکترین تعرضی به نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد علاوه بر نیروهای سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مسلح تمامی مردم ایران یکپارچه تحت فرماندهی کل قوا چنان ضربه‌ای به دشمن وارد کنند تا عظمت جمهوری اسلامی ایران را ببیند.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بدنبال توافق برد برد نیست بلکه بدنبال تسلیم ایران در پشت میز مذاکره است.

 

آمریکا به هیچ صورت امتیازی به ایران نخواهد داد

آیت الله صفایی بوشهری با بیان آمریکا به هیچ صورت امتیازی به ایران نخواهد داد اظهار داشت: آمریکا قصد دارد تمام امتیازات را با فشار و در پشت میز مذاکراه تامین کند .


وی افزود: ملت ایران از حقوق هسته ای خود کناره گیری نمی کند و در اطاعت از فرمایشات رهبری اجازه بازرسی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مسؤولان نظام باید در مذاکرات به دنبال عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران باشند گفت: تیم مذاکره کننده باید با در نظر گرفتن عزت و اقتدار ایران اسلامی مذاکره کند چرا که ملت ایران زیر بار مذاکرات ذلت بار نخواهد رفت.

 

ما اهل مذاکره هستیم، اما مذاکره‌ای که عزت‌مندانه باشد
آیت الله صفایی‌بوشهری بیان داشت: باید در جغرافیای نظام، اقتدار اقتصادی ایجاد کنیم، ما اهل مذاکره هستیم، اما مذاکره‌ای که عزت‌مندانه باشد.


وی در پایان خواستار جمع‌آوری کمک‌های ویژه به مردم یمن از سوی مردم ولایتمدار استان بوشهر شد.


امام جمعه بوشهر با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف و تأکید بر اقتصاد داخلی اظهارکرد: باید مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف درهمه امور نهادینه شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان خطبه از مردم استان بوشهر خواستار کمک رسانی به مردم مظلوم یمن شد./833/پ202/ح

ارسال نظرات