۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۲۵۷۹

سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ عصر امروز سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری، چهره‌هایی همچون کمال تبریزی، مجید مجیدی و رضا میرکریمی در سالن بین المللی اجلاس سران تهران به کار خود پایان داد.

 

در ابتدای این مراسم دو نماینده کشومان حسن دانش نفر اول در رشته تلاوت و حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی نفر اول در حفظ  کل سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

 

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: افتخار ملت و جامعه قرآنی ایران است که میزبان حفاظ و قراء کشورهای مختلف جهان شده و این برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان 81 کشور از قاره‌های مختلف جهان آغاز شد، که از 129 نفر شرکت‌کننده در سی و دومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 62 نفر حافظ و 67 نفر قاری قرآن بودند.

 

همچنین در این مراسم گروه تواشیح استان اصفهان که شامل گروه‌های فلق، سبحان و بشارت بود به اجرای برنامه پرداختند.

 

در ادامه علی لاریجانی رییس مجلس شواری اسلامی، ضمن قدردانی از زحمات همه دستگاه‌ها در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: اگر ما بخواهیم خداوند بر فکر و تدبیر ما حاکم شود راه آن تمسک به قرآن کریم است، از پیامبر اسلام(ص) است که هرگاه کارها چون شب ظلمانی برای شما مشتبه و تاریک شد بر شما باد مراجعه به قرآن چون آن شفیعی است که شفاعت آن پذیرفته شده و شاهدی تصدیق شده است.

 

وی با اشاره به گرفتاری مسلمانان اظهار داشت: امروز جریان وهابیت در کشورهای اسلامی همه فرق اسلامی را تکفیر می‌کند در حالی‌که همه فرق اسلامی در اصول و فروع ضروری با هم تفاوتی ندارند و تنها در فروع غیر ضروری با هم اختلاف دارند، آیا منطقی است که در فروع غیر ضروری تیغ کشیده و آنها را بکشند کجای قرآن چنین اجازه‌ای به آنها داده است.

 

لاریجانی افزود: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده زمانی که شرایط تاریک شده باید به قرآن پناه برد، این حدیث وضع حال امروز مسلمانان است که از یک طرف با خدعه و مکر کشورهای بزرگ و از طرف دیگر با کج‌اندیشی برخی سران کشورهای خاورمیانه روبرو هستند باید از کلام الهی استفاده کنند.

 

لازم به ذکر است در بخش دیگری از مراسم پنج قاری و پنج حافظ برتر مسابقات و نفرات برتر همایش‌های قرآنی جوایز خود را دریافت کردند.

 

در پایان آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم محمود شحات انور قاری مصری به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

 

شایان ذکر است، صبح فردا شرکت‌کنندگان سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات