۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۶۲۳
امام جمعه قیدار:

بازرسی مراکز نظامی و دفاعی از سوی دشمنان، جاسوسی رسمی از ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار با اشاره به زیاده خواهی های دشمنان بر سر میز مذاکره گفت: یک نمونه از زیاده‌خواهی‌ها در مذاکرات هسته‌ای، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان و محققان ایرانی است که این درخواست بازرسی مراکز نظامی و دفاعی، نوعی درخواست جاسوسی رسمی از ایران است.
حجت الاسلام طالبي

حجت الاسلام سید علی طالبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: آزاد سازی خرمشهر نماد نصرت الهى و شاه ‏بیت و بیت الغزل مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران بوده و ماندگارترین فصل افتخارآمیز 8 سال دفاع مقدس است.

 

وی در ادامه افزود: رژیم بعثی عراق فتح 6 روزه ایران را در خواب می دید اما حماسه آفرینان خرمشهر مثل شهید جهان آرا، علم الهدى، صیاد شیرازی و جان بر کفان عاشقى مانند شهید چمران که لباس مجاهدت و رزم را بر رداى ریاست ترجیح مى‏دادند، نگذاشتند خواب دشمن تعبیر شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به رشادت های مردم خرمشهر گفت: دشمنى که آمده بود شش روزه ایران اسلامى را تسخیر کند با جماعتى روبه رو شد که با دستان خالى، 35 روز مانع از سقوط این شهر شدند و پس از آن نیز با مبارزه بى‏امان خویش، آرامش را از دشمن بعثى ربودند تا این که در سوم خرداد 61 آن وعده نصرت الهی تحقق یافت و خرمشهر آزاد شد و حضرت امام (ره) نیز در تعبیر زیبایی فرمودند «خدا خرمشهر را آزاد کرد».

 

امام جمعه قیدار در ادامه حماسه خرمشهر را آینه عبرت برای مسؤولان دانست و اظهار داشت: حماسه ماندگار آزادى خرمشهر همچون آینه‏اى پیش روى ما و مسؤولان است و اگر آن ‏را مبناى رفتار خویش قرار دهیم در هر عرصه‏اى پیروز خواهیم شد و اگر غفلت کنیم، باید طعم تلخ شکست را بچشیم که در این صورت، هم باید پاسخ‌گوى صیاد شیرازى‏ها، جهان آراها و چمران‏ها که چنین آینه‏اى را فرا روى ما قرار دادند، باشیم و هم براى تقصیرهاى خود به آیندگان پاسخ دهیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن بیش از سی ‏سال همه تلاش خود را در توطئه و دشمنى بر علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت از کودتا و جنگ تحمیلى و حمله نظامی گرفته تا تحریم اقتصادی و مصادره اموال، جنگ روانى و تبلیغاتى و دخالت آشکار در انتخابات؛ اما به حول قوه الهی همه این ها به صحنه‏هایى از شکست و سرگردانى برای آنها مبدل گشته و آیه «ان کید الشیطان کان ضعیفا» برای جهانیان معنا شد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به تحریم های اقتصادی آمریکا گفت: محاصره اقتصادی و تحریم دشمن امر تازه ای نبوده و محاصره اقتصادی از سوی آمریکا از 1 خرداد 1359 شروع شده است، از این رو تحریم ها برای مسائل هسته ای نیست بلکه مسأله هسته ای بهانه ای برای تحریم است چون مشکل آمریکا اصل انقلاب است، مشکل آمریکا با گسترش و صدور انقلاب به جهان است. آمریکایی ها حاضر نیستند چالش هسته ای ما را با این که همه چیز روشن است، پایان دهند.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه با تأکید بر این که هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود آنها جلوتر خواهند آمد، افزود: یک نمونه از زیاده‌خواهی‌ها در مذاکرات هسته‌ای، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان و محققان ایرانی است که این درخواست بازرسی مراکز نظامی و دفاعی، نوعی درخواست جاسوسی رسمی از ایران است.

 

وی در پایان گفت: ما در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند اجازه‌ی هیچ‌گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته‌ای را به کسی نمی دهیم، اعلام می کنیم هر گروه بازرسی تحت هر عنوان و هر شکلی بخواهد از مراکز نظامی ایران بازرسی کند ما آن را در حکم جاسوسی تلقی کرده و پاسخ آن با سرب داغ خواهد بود. /949/ت302/ح

ارسال نظرات