۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۶۲۸۹۴
رییس موزه کاخ سعدآباد:

فتح خرمشهر فتح امید مردم بود

خبرگزاری رسا ـ رییس موزه کاخ سعدآباد گفت: فتح خرمشهر تنها فتح یک شهر نبود و آزادی امید یک ملت بود و حماسه‌ای راه گشا برای پیروزی های بعدی شد.
خرمشهر، شهر خون و قيام آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور زاده، رییس کاخ موزه سعد آباد در مراسم یاد بود خرمشهر که پیش از ظهر امروز در موزه نظامی کاخ سعدآباد برگزار شد، با گرامی‌داشت سالروز آزادی خرمشهر گفت: بعضی حوادث در تاریخ ماندگار است و به لحاظ شرایط سیاسی و اقتصادی ارزشمند است که در تاریخ ثبت می شود.

 

وی با اشاره به جنگ بدر در تاریخ اسلام اظهار داشت: نخستین جنگ بین مسلمانان و مشرکان بود و این پیروزی اهمیت زیادی داشت و به مسلمانان ثابت کرد اگر در راهشان ثابت قدم باشند پیروز می شوند.

 

رییس موزه کاخ سعد آباد خاطرنشان کرد: امثال این حوادث در تاریخ بسیار است و آزادی خرمشهر یکی از این خوادث مهم در تاریخ است که شرایط جنگ بدر را داشته است و رزمندگان اسلام در این جنگ به این نتیجه رسیدند که با مقاومت پیروز می شوند.

 

منصور زاده با اشاره به شرایط جنگی در خرمشهر گفت: در آن دوره کشور ما از شرایط مطلوبی از نظر تجهیزات برای جنگ با رژیم بعث بهره مند نبود و رژیم بعث عراق خرمشهر را به عنوان نقشه کشور عراق می دانستند.

 

وی افزود: ارتش و سپاه ما قدرتمند بودند و با همکاری نیرو های مردمی و امیدواری رهبری بزرگ ترین حماسه تاریخ خلق شد.

 

رییس موزه کاخ سعد آباد افزود: فتح خرمشهر تنها فتح یک شهر نبود و آزادی امید یک ملت بود و حماسه‌ای راه گشا برای پیروزی های بعدی شد.

 

منصور زاده با اشاره به اتحاد نیرو های نظامی در آن زمان، بیان کرد: آنها نشان دادند در راه یک پارچه سازی مملکت راهی جز دفاع نیست و این دفاع درس‌های خوبی به آیندگان داد.

 

وی با تأکید بر نقش مقاومت برای پیروزی اظهار داشت: در این راه باید جانفشانی کرد و برای زنده نگه داشتن یاد پیروزی خرمشهر مراسم یادبودی برپا کنیم.

 

رییس کاخ موزه سعدآباد در پایان صحبت های خود یادآور شد: ما باید امروز را به عنوان نقطه عطف تاریخی گرامی بداریم و حماسه‌های آن را به نسل های بعدی به عنوان یک حماسه ماندگار و الگو منتقل کنیم./818/پ202/ح

ارسال نظرات