۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۶۲۸۹۹
ریس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا:

مسؤولان فرهنگی و اجتماعی اهتمام بیشتری به زنده ‌نگه داشتن یاد شهدا داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا با انتقاد از غفلت در فراموشی یاد شهدا، گفت: عناصر فرهنگی و اجتماعی باید یاد این شهدا را زنده نگه دارند.
گلفام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا در مراسم یادبود فتح خرمشهر که پیش از ظهر امروز در موزه نظامی کاخ سعد آباد برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه ها در نشان دادن اسناد تاریخی گفت: رسانه یا نوشتاری، دیداری، صوتی مثل روزنامه، تلویزیون و رادیو هستند و هر کدام می توانند برنامه‌ای را انتقال دهند.

 

وی در ادامه افزود: برنامه‌های برخی رسانه‌ها با گذشت زمان تکرار نمی‌شود و یکی از رسانه‌هایی که تاریخ تمدن ما را برای مخاطبان ترسیم می‌کنند، موزه ها هستند.

 

سرتیپ گلفام با بیان این که کشور ما هیچ وقت بت پرست و مشرک نبوده است، ابراز کرد: در کشور ما برده و برده داری جایگاهی نداشته است و موزه یکی از رسانه هایی است که به طور عمیق فرهنگ کشور را انتقال می‌دهد .

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: با تعمق در آثاری که در موزه‌ها است، می‌توان برداشت خوبی کرد و این یک کار فرهنگی و ارزشی است.

 

 وی با اشاره به سابقه فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: در برخی از دوران پادشاهان ایران از جمله حاکمان نالایق قاجار و رژیم شاه، این فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته است.

 

سرتیپ گلفام با اشاره به حمله صدام  به ایران با کمک به 36 کشور گفت: این جنگ اگر چه اهداف ظاهری صدام بود، اما هدف اصلی آنها سرنگونی انقلاب اسلامی بود.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش ارتش در پیروز جنگ تحمیلی بیان کرد: ارتش از سوی امام خمینی(ره) دچار تحول شد و پیش از انقلاب از امام تبعیت کرد.

 

وی با اشاره به گروه های مختلفی که قصد نابودی ارتش را داشتند، گفت: امام در پیامی 29 فروردین را روز ارتش معرفی کردند و مردم در خیابان ها به سوی آنها گل پرتاب می کردند.

 

سرتیپ گلفام با زنده نگه داشتن یاد شهید فلاحی و شهید امیر صیاد شیرازی اظهار داشت: اسنادی از مناظره های این شهیدان بزرگوار برای حفظ انقلاب اسلامی است و باید یاد آنها گرامی داشته شود.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتقاد از غفلت در فراموشی یاد شهدا، گفت: عناصر فرهنگی و اجتماعی باید یاد این شهدا را زنده نگه دارند.

 

وی با بیان اینکه ما در هفته دفاع مقدس نمی توانیم حق آن را به جا آوریم، اظهار داشت: ما تنها از سختی های روز های جنگ صحبت می کنم اما روز سوم خرداد خرمشهر با همکاری ارتش و سپاه و نیرو های مردمی آزاد شد./818/پ202/ح

ارسال نظرات