۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۶۳۰۹۶
سردار سلیمانی:

نمی توانیم نسبت به تهدیدی که متوجه عراق و مرزهای ما است بی تفاوت باشیم

خبرگزاری رسا ـ سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: ما به عنوان یک انسان نمی توانیم تحمل کنیم که ملل اطراف مان دچار بلاهای سنگین شود و همچنین نمی توانیم تهدید منافع ملی و امنیت ملی کشورمان را به جهت نزدیکی به این مناطق نادیده بگیریم.
سردار سليماني

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر امروز در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز عملیات افتخار آمیز بیت المقدس اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس را به جهت ویژگی های اساسی این عملیات، باید به عنوان روز ملی در بین اهالی جنگ نامگذاری کرد.

 

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حمید ایرانمنش، معافی، ناصر فولادی، طالبی، باقری، زنگی آبادی و تراب شیرازی عنوان کرد: این عملیات محور اصلی پیروزی جمهوری اسلامی ایران و محور اصلی شکست دشمنان محسوب می‌شود.

 

فرمانده نیروی قدس افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود محاصره اقتصادی و توطئه های داخلی و خارجی دشمن، به خوبی توانسته در تمام صحنه های نبرد پیروز شود که همه به برکت ایمان به خدا و رهبری قدرتمند و حکیم به دست آمده است.

 

وی در ادامه با خطاب قرار دادن رییس جمهور آمریکا گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است؟ داعش از کجا تغذیه می شود؟ از چاه‌های نفت کرکوک از چاه‌های نفت سوریه، اما به کجا صادر می‌شود، با تانکر و 20 لیتری که صادر نمی‌شود، بلکه نفت‌کش‌ها می‌برند. این نفت‌ها را کجا می‌برند از زیر زمین یا از روی زمین و از طریق کشورهای موجود در اتحاد بین‌المللی، آیا برای مقابله با داعش است؟

 

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حملات داعش به عراق گفت: ما به عنوان یک انسان نمی توانیم تحمل کنیم که ملل اطراف مان دچار بلاهای سنگین شود و همچنین نمی توانیم تهدید منافع ملی و امنیت ملی کشورمان را به جهت نزدیکی به این مناطق نادیده بگیریم.

 

وی با تاکید بر این که منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمی‌خواهیم و نیازی به خاک و نفت عراق نداریم، بیان داشت: ما در هیچ بعدی نیازمند کشوری دیگر نیستیم و تنها نقش کمک کننده به این کشورها داریم.

 

وی در پایان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت ایران را حفظ وحدت عنوان کرد و گفت: پایبندی به اصول انقلاب، پذیرش رهبری و اصل ولایت فقیه است که نه در حرف بلکه در واقعیت باید به آن پایبند باشیم چراکه حضور رهبری عامل وحدت میان مسلمین است./9703/پ202/ج

ارسال نظرات