۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۶۲۲
حجت الاسلام خرمی:

خوبی‌ها و نیکی‌هایی‌ که عقل و دین می‌پسندد مصداق امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: هرچه خوبی و نیکی که عقل و دین می پسندد مصداق معروف است چه در خانه باشد و چه در اجتماع، چه در ابعاد سیاسی و چه در ابعاد فرهنگی انجام شود.
حجت الاسلام رضا خرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام رضا خرمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان امر به معروف در مدارس این شهرستان گفت: بیان خوبی‌ها در هر شکلی که باشد، دفاع از حق است که ما باید به عنوان یک فرد مسلمان انجام دهیم.

 

وی افزود: دعوت به نیکی و خیرخواهی، ضوابط و شرایطی دارد که حتما باید رعایت کرد و یکی از آسیب های امر به معروف و نهی از منکر، رفتار نامناسب ما در هنگام اجرای این فریضه است.

 

حجت الاسلام خرمی گفت: ارتباط سالم پدر و مادر با فرزندان، تذکر خیرخواهانه به دیگران و فضاسازی برای انجام یک کار نیک حتی اگر به صورت زبانی و شفاهی هم که باشد، مصداق امر به معروف است.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: به استناد آموزه های دینی، حتی اگر به واسطه تذکر ما، امر خیری انجام شود، ثواب مضاعف آن به تذکر دهنده می رسد که یکی از آثار امر به معروف است.

 

وی با اشاره به ضوابط و شرایط در انجام هر کار تإکید کرد: خیرخواهی و نیک‌خواهی باید در رفتار ما بروز و ظهور داشته باشد و رفتار شایسته ما، بالاترین مصداق امر به معروف است.

 

در ادامه محمود خدمتی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز گفت: به استناد آموزه های دینی، حتی اگر به واسطه تذکر ما، امر خیری انجام شود، ثواب مضاعف آن به تذکر دهنده می‌رسد که یکی از آثار امر به معروف است.

 

وی معنای امر به معروف را یک وظیفه همگانی برای دعوت به نیکی و خیرخواهی در همه ابعاد دانست و افزود: برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر، باید شیوه های عملی را به کار گرفت تا دانش آموزان ما به این باور برسند که بر محور اخلاقیات حرکت کنند.

 

خدمتی افزود: در اجرای فرضیه امر به معروف و دعوت دیگران به خیرخواهی، براساس منویات امام خمینی(ره)، با وجود تمام محدودیت‌ها، مأمور به وظیفه هستیم و نباید دلسرد شد چرا که یاس و ناامیدی گناه است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان یادآور شد: آموزش و پرورش یک نهاد تربیتی از مجموع 30 نهاد فرهنگی و تربیتی است و نباید انتظار داشت که به تنهایی همه امور فرهنگی جامعه را اصلاح کند.

 

خدمتی در ادامه شرایط مخاطب در نظام آموزشی را به عنوان نسلی نوجوان و جست‌وجوگر متفاوت خواند و افزود: باید به دنبال راهکارهای نو بود تا بتوان مطابق با شرایط زمان و مکان حرکت کرد و در آموزش‌ها اثربخش بود.

 

وی افزود: برای تربیت فرزندان خود باید از راهکارهایی استفاده کرد که فطرت دانش آموزان می‌طلبد و هر آنچه را که انجام می‌شود همراه با عشق و اعتقاد باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش کاشان تأکید کرد: در انجام کارها باید بر خدا توکل کرد و با استفاده از آموزه‌های دینی و سیره ائمه معصوم و بزرگان جامعه، کار ها را خالصانه انجام داد چرا که کار با اخلاص، مورد توجه خدا است و ریاکاری محکوم به شکست است.

 

شایان ذکر است، در این آیین از 25 نفر از فرهنگیان کاشان، فعال در اجرای فریضه امر به معروف در مدارس این شهر تجلیل شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات