۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۸۹۵

اختتامیه دوره تربیت کارشناس جمعیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه دوره تربیت کارشناس جمعیت در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امروز برگزار شد.
اختتاميه دوره تربيت کارشناس جمعيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره تربیت کارشناس جمعیت پیش از ظهر امروز هفتم خرداد در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی و میزگرد پیرامون مسائل جمعیتی برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در آغاز این مراسم که با سخنرانی کبری خزعلی، رییس بخش فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع شد که درباره سیاست‌های اشتباهی که در زمینه جمعیت و خانواده در دوره اصلاحات انجام شد اشاره کرد.


وی به دیدگاه غلط در امر ازدواج در اذهان عمومی جامعه گفت: در جامعه این دیدگاه اشتباه در اذهان دیده می‌شود که در خانم‌ها اول تحصیل و سپس اشتغال و در اولویت سوم امر ازدواج است که این هشدار و معضل امروز جامعه اسلامی است و باید این فکر غلط از اجتماع رخ برکند.


همچنین در میزگرد این اختتامیه که با حضور حجت الاسلام ابوترابی و توکلی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) و محمد محمدیان سرپرست معاونت علوم پزشکی استان قم با بررسی علت کمبود جمعیت و علت ناباروری به بحث و گفت‌وگو نشستند.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان شعار اشتباه که فرزند کمتر زندگی بهتر افزود: در جامعه این شعار گسترش یافت و این باعث شد که مردم به دنبال رفاه بیشتر بروند و این یک باور غلط بود که جامعه دچار آن شد.


محمد محمدی سرپرست معاونت علوم پزشکی استان قم با اشاره به سن باروری در کشور گفت: در سن 35 سالگی در سازمان بهداشت جهانی آمده است که مرزبندی بارداری برای زنان سن 35 سالگی است و یک باور اشتباه رخ داده که نباید بالاتر از این سن فرزند آوری باشد و در ایران از این تعریف یک تعریف افراطی بیان شده است.


توکلی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) به برخی از نظریه‌ها در ارتباط با فرزند آوری پرداخت و گفت: نگاه به جمعیت یک سرمایه فیزکی و فکری است.


در پایان این اختامییه از برترین‌های این دوره با اهدا جوایزی تقدیر شد و به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه‌ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به طلاب اهدا شد.


گفتنی است، این دوره از سوی مؤسسه اندیشه مسطور با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده بود./978/پ202/ف

ارسال نظرات