۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۶۳۹۴۴

انتقاد شدید حکیم از اعتراض برخی جریان‎ها به شعار «لبیک یا حسین» برای عملیات آزادسازی الانبار

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با انتقاد از مخالفان شعار لبیک یا حسین برای آزادی الانبار، تأکید کرد که نام و خون امام حسین(ع) با خون ملت عراق درهم آمیخته شده است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله سید محمد بحرالعلوم از علمای نجف اشرف با حضور علما، سیاستمداران و شخصیت های فرهنگی و نظامی از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در این مراسم نسبت به موفقیت عملیات آزادسازی الانبار از لوث تروریست های داعش ابراز امیدواری کرد و گفت: نشانه های پیروزی به اذن الهی در حال نمایان شدن است و البته این مساله به وحدت بیشتر نیاز دارد. بسج مردمی، ارتش، پلیس و عشایر غیور امروزه به یک گروه مبدل شده و از کرامت عراق یکپارچه دفاع می کنند.

 

وی از انتقاد برخی جریان های از نامگذاری عملیات آزادسازی الانبار به نام «لبیک یا حسین(ع)» به شدت انتقاد کرد و افزود: به نمایندگی از همه عراقی ها می گویم که برخی افراد همچنان با تاریخ و تمدن ما بیگانه هستند. لبیک یا حسین(ع) یعنی اینکه امام حسین(ع) برادران و فرزندان خود را در راه اعتقادات خود تقدیم کرد و امروز نیز ما در راه عقیده و آزادی و کرامت و وطن به فداکاری می پردازیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: حسین(ع) فریاد هیهات منا الذله سر داد و امروز نیز نه تنها کربلا بلکه موصل و رمادی و صلاح الدین و دیاله و اربیل و سلیمانیه و کرکوک و نجف و بابل و سراسر عراق این فریاد را سر داده و در برابر تروریسم ایستاده است.

 

حکیم با تأکید بر اینکه کوه و دریا و خشکی عراق نیز فریاد «هیهات منا الذله» سر می دهند، ادامه داد: جهانیان باید به این مساله پی ببرند که حسین(ع) برای این ملت و وطن و خاک چه معنایی دارد، عراق از فریاد و فداکاری امام حسین(ع) به وجود آمد و خون ملت اعم از کرد و عرب و ترکمان و شبکی و شیعه و سنی و مسیحی و ایزدی و صائبی با خون اباعبدالله(ع) در هم آمیخته شد.

 

این روحانی عراقی خاطر نشان ساخت: متأسفانه همه برادران عرب و جهان غرب با ارتباط ملت عراق با امام حسین(ع) آگاه نیستند. لبیک یا حسین یک ندای طایفه ای و شیعی نیست چرا که حسین(ع) نماد کرامت و آزادی به شمار می آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله آوارگان عراقی اشاره کرد و گفت: عراقی ها صدها سال در مناطق خود زندگی کرده و مشکلات خود را در این مناطق حل و فصل کردند اما هم اکنون نوبت آن رسیده که شیعیان به درمان زخم برادران سنی و کردها به بهبود وضع برادران عرب خود بپردازند. نباید منتظر دولت با این امکانات محدود باشیم بلکه باید با همه وجود از آوارگان حمایت کنیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی از داعش به عنوان سرطان یاد کرد و افزود: تروریسم به مرز خاصی تعلق ندارد و همانگونه که از سوریه به ما رسید و اشغال موصل را به دنبال داشت، به کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد رسید./980/ب902/د

ارسال نظرات