۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۴۲۰۵
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان جلفا خبر داد؛

رشد 145 درصدی زکات در شهرستان جلفا در سال گذشته

خبرگزاری رسا ـ مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جلفا در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان که با حضور امام جمعه و سایر مسؤولان برگزار شد از رشد 145 درصدی زکات در سال گذشته خبر داد.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام انتظاری، امام جمعه و رییس ستاد زکات شهرستان جلفا طی سخنانی کوتاه سال جدید را که مزین به سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نامگذاری شده، سال موفقیت‌های نظام اسلامی در عرصه های مختلف خواند.

وی با تقدیر از توفیقات بدست آمده در عرصه جمع آوری زکات، ترویج این فریضه را وظیفه همگانی دانست و تأکید کرد: در هر آیه‌ای که خداوند در قرآن کریم نماز را تذکر داده، زکات را نیز یادآوری کرده است، از این رو می‌توانیم بگوییم اول نماز و بعدا زکات در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جلفا در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان که با حضور امام جمعه و سایر مسؤولان برگزار شد از  رشد 145 درصدی زکات در سال گذشته خبر داد.

 

وی افزود: رشد 145 درصدی زکات در سال گذشته مرهون تعامل کلیه سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و رهنمودهای رییس ستاد زکات شهرستان جلفا بوده که با تلاش سایر عوامل و مبلغان انجام پذیرفت و پیش بینی می‌شود این رقم با اعتماد روزافزون مردم به این نهاد همچنان افزایش یابد.


اکبر جوادی ظرفیت پرداخت زکات در این شهرستان را بیشتر از مبلغ جمع آوری شده دانست و اظهار داشت: بخش عمده زکات جمع آوری شده در رسیدگی به وضعیت مالی و معیشتی فقرا هزینه می‌شود و مابقی نیز برای اجرای طرح‌های عمرانی و عام المنفعه شامل ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه ها و غسالخانه ها در مناطق محروم روستایی اختصاص پیدا می کند.


گفتنی است، در ادامه این جلسه رؤسای جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی جلفا نیز هر کدام طی سخنانی با تقدیر از عملکرد ستاد زکات، زکات را دارای جایگاه بالایی در دین مبین اسلام برشمردند و بر نهادینه‌شدن و فرهنگ‌سازی این مسأله به صورت گسترده در جامعه تأکید کردند./854/پ202/ح

ارسال نظرات