۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۶۴۳۸۱

همایش سالگرد صدور فتوای جهاد در کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سالگرد صدور فتوای جهاد در آستان‎های قدس حسینی و عباسی در کربلا برگزار شد.
بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آستان مقدس حسینی و عباسی به مناسبت سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی در سالن همایش های آستان حضرت عباس(ع) همایشی برگزار کردند.

 

معاون تولیت آستان مقدس عباسی با اشاره به نقش فعال این آستان در زمینه های خدماتی، معماری و پزشکی در داخل و خارج عراق، ایفای نقش نظامی را یکی دیگر از فعالیت های آستان توصیف کرد.

 

وی ادامه داد: تولیت این آستان مقدس پس از فتوای جهاد که مرجعیت عراق صادر کرد پیشنهادی مبنی بر تشکیل گروهی به اسم " گروه مبارزان عباس" ارائه داد که وظیفه این گروه در آغاز دفاعی بود ولی به علت خطری که از جانب دشمنان متوجه کربلا بود و به دلیل حضور گسترده مردم در میدان جنگ به سبب فتوای مرجعیت، این گروه نقش تهاجمی به خود گرفت که در عملیات های جرف النصر و بلد و سید غریب نیز مشارکت داشت.

 

معاون تولیت آستان مقدس عباسی افزود: این گروه نظامی دو روز پیش عملیاتی را علیه داعش انجام داد که در این عملیات سه تن شهید و گروهی مجروح شدند.

 

در این نشست مسؤول نمایندگان مرجعیت دینی با اشاره به جنبه های فکری، دینی، نظامی و اجتماعی فتوای مرجعیت برای جهاد کفایی تصریح کرد که لازم است جنبه های فکری ومضامین این فتوا مورد تحلیل  وبررسی قرار گیرد.

 

وی گفت: اگر فتوای مرجعیت نبود کشور به بیماری ناعلاجی دچار شده که هیچ درمانی ندارد و همه حرمت ها نقض می شد. مردم با این فتوا به ندای مرجعیت لبیک گفتند و این امر از پیروان اهل بیت(ع) چیز عجییبی نیست.

 

مسؤول نمایندگان مرجعیت تقلید خاطر نشان ساخت: مردم با این فتوا با حضور داوطلبانه در جبهه نبرد و همچنین در پشت جبهه ها برای حمایت از  مبارزان به وظیفه دینی خود عمل کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات