۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۶۴۶۶۸

ویژه برنامه‌های هفته جاری حرم بانوی کرامت

خبرگزاری رسا ـ برنامه های فرهنگی و تبلیغی حرم حضرت معصومه(س) از سوی مدیریت آستان مقدس اعلام شد؛ ویژه فرهنگی همانند اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، حرم گردی، مسابقه ، نمایشگاه، موزه و کتابخانه در نظر گرفته شده است.
برنامه هفتگي حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه هفته جاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سوی مدیریت آستان مقدس اعلام شد.


بر اساس این گزارش، سخنرانی پیش از اذان ظهر و بیان احکام به وسیله حجج اسلام ضیائی، رضوی و اویسی صورت می گیرد.


همچنین در راستای پاسخگویی به پرسش های زائران و مجاوران حرم مطهر، برنامه زمزم معرفت همه روزه با حضور کارشناسان برجسته یک ساعت و نیم مانده به اذان مغرب در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود که در هفته جاری حجج اسلام تراشیون، وحید پور، رستم نژاد، کلباسی، شهبازیان، بهروز لک، عرفان، محمدی و نصوری در این برنامه حضور پیدا می کنند.


بعد از نماز مغرب و عشا نیز حجج اسلام ماندگاری با موضوع تربیت از منظر قرآن، حسینی قمی با موضوع درس هایی از نهج البلاغه، مؤمنی با موضوع شرح فرازهایی از صحیفه سجادیه، رفیعی با موضوع تفسیر قرآن، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به مناسب گرامیداشت 15 خرداد و حجت الاسلام واضحی به ایراد سخن می پردازند.


دعای توسل سه شنبه شب از سوی هیأت جانبازان استان قم و زیارت عاشورا پنجشنبه بعد از نماز صبح با نوای جواد اشعری قرائت می شود، همچنین نیایش صبحگاهی بعد از نماز صبح به وسیله حجت الاسلام طباطبایی اجرا می شود.


دعای کمیل پنج شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه و با نوای سید مهدی میرداماد برگزار می شود، همچنین زیارت جامعه کبیره پنجشنبه شب ساعت 22:30 به وسیله حجت الاسلام شهیدی قرائت می شود.


در صبح روز جمعه نیز مراسم معنوی دعای ندبه با نوای سید مهدی میرداماد برگزار می شود، همچنین خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قم به وسیله حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) ایراد خواهد شد؛ مناجات شعبانیه نیز هر شب ساعت 22:30 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار است.


همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان با در نظر گرفتن برنامه هایی همچون قرائت قرآن، اجرای تواشیح، قرائت دعای کمیل و سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی از ساعت 24 تا 3 بامداد برگزار می شود.


برای استفاده هرچه بشتر زائران و مجاوران حرم مطهر خدمات ویژه فرهنگی همانند اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، حرم گردی، مسابقه ، نمایشگاه، موزه و کتابخانه در نظر گرفته شده است./1323/پ202/ف

ارسال نظرات