۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۷۱۴

چند خبر کوتاه از فارس

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در بیش از 200 بقعه متبرکه استان فارس، برگزاری احیاء شب نیمه شعبان در حرم مطهر امامزاده شاه حاجات(ع) و حرم سید علاء الدین حسین(ع) میزبان همایش بصیرتی هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه برخی از اخبار کوتاه استان فارس است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت الاسلام سید عباس موسوی ضمن تبریک به مناسبت میلاد سراسر نور و رحمت یگانه منجی عالم بشریت، گفت: نیمه شعبان علاوه بر این که زمان خجسته و مبارک میلاد امام عصر(عج) است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هر چه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

 

وی به برگزاری مراسم و ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در بقاع متبرکه فارس اشاره کرد و افزود: برگزاری سخنرانی شب و روز میلاد، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، پذیرایی و اطعام سحری از احیاء کنندگان، اجرای دعای ندبه در روز نیمه شعبان، مراسم مولودی خوانی و شعرخوانی، مسابقات متنوع فرهنگی و غرفه کودک و نوجوان، برپایی نماز جماعت از شب نیمه شعبان تا روز پانزده خرداد، برپایی ایستگاه صلواتی و .... از جمله برنامه هایی است که در بقاع متبرکه استان فارس برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس جشن های شعبانیه را فرصتی برای دوست داران شیعیان دانست و خاطر نشان کرد: باید از این جشن ها در جهت آگاهی، محتوایی و جلوگیری از نفوذ انحرافاتی که در بعضی مناسبت ها نشان داده می شود استفاده کرد و در این راستا گام های موثری بر داشته شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در روز بعد از جشن ها، 14 خردادماه مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: این برنامه ها در قالب فعالیت های علمی، هنری، ورزشی و رسانه ای و … برای بزرگداشت ارتحال امام در اماکن و بقاع متبرکه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.


جشن بزرگ نیمه شعبان در 5 بقعه متبرکه شهرستان سپیدان برگزار می شود
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سپیدان بیان کرد: جشن بزرگ میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) در پنج بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

 

سعید حسینی افزود: در این مراسم های جشن برنامه های فرهنگی و متنوعی اجراء می شود که سخنرانی، مولودی خوانی، نورافشانی و مسابقه فرهنگی از جمله ویژه برنامه های این جشن ها است.

 

وی تصریح کرد: حرم مطهر امامزادگان بی بی حسنیه(س)، شاه علمدار(ع)، جمال الدین مالک(ع) و فخرا الدین احمد(ع) میزبان این جشن ها می باشند که مسئولین شهری و مردم ولایتمدار سپیدان نیز در مراسم ها شرکت می کنند.

 

حسینی یادآور شد: مراسم جشن دیگری به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت، امام زمان(عج) در مسجد حضرت ولی عصر (عج) برگزار می شود که همراه با اطعام از محل موقوفه کبوتر پرواز به تعداد 1000 نفر برنامه ریزه شده است.


جشن بزرگ نیمه شعبان در حرم مطهر سید تاج الدین غریب(ع) برگزار می شود

مدیر حرم بقعه متبرکه حضرت سید تاج الدین غریب(ع)، بیان کرد: به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت(عج)، مراسم باشکوه جشن و شادی در این بقعه متبرکه برگزار می شود.


علی طهماسبی ضمن تبریک این ایام تصریح کرد: مراسم باشکوه جشن میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) با سخنرانی خطیب توانمند حجت الاسلام موسوی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع)حاج جعفر دهقان و کربلایی سید مصطفی زارع، در بقعه متبرکه حضرت سید تاج الدین غریب(ع)، محله دروازه کازرون با اجرای برنامه های شاد و متنوع برگزار می شود.

 

وی افزود: این مراسم جشن سه شنبه 12خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور زائران و اهالی محله داروازه کازرون در شبستان ضریح مطهر برگزار می شود.

 

طهماسبی در پایان یادآور شد: ویژه برنامه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نیز، چهاردهم خردادماه در این بقعه متبرکه با حضور سخنرانان و مداحان مطرح شهر مقدس شیراز برگزار می شود.


8 بقعه شاخص شیراز میزبان جشن های مردمی در نیمه شعبان خواهد بود
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن میلاد گل نرگس، امام زمان(عج) جشن های بزرگی در 8 بقعه شاخص شهر شیراز برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی تصریح کرد: حرم های مطهر سید علاءالدین حسین(ع)، علی بن حمزه(ع)، شاهداعی الی ا...(ع)، سید تاج الدین غریب(ع)، سید صادق(ع)، شاهزاده قاسم(ع)زرقان و امامزاده ابوالقاسم(ع) کوار نیز در شب میلاد منجی عالم بشریت با حضور اقشار مختلف مردم غرق در شادی می شود.

 

وی در ادامه افزود: مراسم احیاء شب نیمه شعبان در حرم های مطهر سید علاءالدین حسین(ع)، علی بن حمزه(ع)، شاهداعی الی ا...(ع)، سید تاج الدین غریب(ع) و سید صادق(ع) ساعت 23:30 با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز به برگزاری برنامه های متنوعی در این شب اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری سخنرانی شب و روز میلاد، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، پذیرایی و اطعام سحری از احیاء کنندگان، اجرای دعای ندبه در روز نیمه شعبان، مراسم مولودی خوانی و شعرخوانی، مسابقات فرهنگی و غرفه کودک و نوجوان، برپایی نماز جماعت از شب نمیه شعبان تا روز پانزده خرداد، برپایی ایستگاه صلواتی و ایجاد غرفه مشاوره وقف جدید در کنار بقاع متبرکه از جمله برنامه هایی است که به مناسبت میلاد امام زمان در این بقاع شاخص برگزار خواهد شد.


برگزاری احیاء شب نیمه شعبان در حرم مطهر امامزاده شاه حاجات(ع)
رییس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن میلاد یگانه منجی عالم بشریت، مراسم احیاء نیمه شعبان در حرم مطهر امامزاده شاه حاجات(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رسول نیک سرشت ضمن تبریک این ایام پر میمنت اذعان داشت: مراسم احیاء شب نیمه شعبان ساعت 30 دقسقه بامداد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: این مراسم با برگزاری نماز ویژه نیمه شعبان، محفل انس با قرآن کریم پذیرایی و اطعام سحری احیاء کنندگان، اجرای دعای کمیل و مناجات همراه خواهد بود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم در گوشه ای دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنین در حرم مطهر امامزاده حسین(ع) مراسم جشنی با سخنرانی حاج آقا حجتی از قم همراه با مراسم جشن و مدیحه سرایی، تواشیح، سرود و مسابقه برگزار می شود.

 

نیک سرشت ادامه داد: این مراسم در شب میلاد، بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است در حرم های مطهر امامزاده فضل(ع)، امامزاده عبداللطیف(ع)، امامزاده اسدالدهر(ع)، سید محمد(ع) شهر دوزه و امامزاده بی بی حور(س) نیز مراسم جشن و شادمانی برگزار خواهد شد.


ندای دلنشین ندبه در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) طنین انداز خواهد شد
مدیر حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) از برگزاری دعای پرفیض ندبه در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) خبر داد و گفت: این مراسم پرفیض به مناسب میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) صبح نیمه شعبان برگزار می شود.

 

ابوالفضل ذوالقدر تصریح کرد: مراسم دعای پرفیض ندبه روز چهارشنبه 13 خرداماه مصادف با 15 شعبان، از ساعت 6:30 صبح در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) با حضور زائران و مردم ولایتمدار شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

وی درپایان خاطر نشان کرد: پس از قرائت دعای ندبه، مراسم سخنرانی و مداحی توسط سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) نیز در صحن حرم مطهر برگزار می شود.

 

حرم سید علاء الدین حسین(ع) میزبان همایش بصیرتی هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه

همایش فصلی بصیرتی هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه شیراز در حرم مطهر سید علاء الدین حسین(ع) برگزار می شود.


حجت الاسلام رحیم صفری گرایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز گفت: همزمان با گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) این مراسم با حضور خدام، هیئت امناء، مسؤولان اوقاف و عموم مردم برگزار می گردد.

 

وی افزود: در این همایش که ساعت 9 لغایت 11 صبح روز پنجشنبه 14 خرداد مصادف با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین داودوندی مدرس حوزه علمیه قم سخنرانی خواهند کرد.


حجت الاسلام صفری ادامه داد: این همایش فصلی جهت آگاهی بخشی خدام و هیئت امناء در خصوص مهدویت و ولایت فقیه و جلوگیری از نفوذ انحرافاتی صورت می پذیرد.

 

شایان ذکر است، مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین خرداد نیز با حضور سخنرانان ومداحان استانی و کشوری روزهای چهارشنبه وپنج شنبه، چهاردهم و پانزدهم خرداد در آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین(ع) برگزار می شود./839/پ203/ح

ارسال نظرات