۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۶۵۰۴۵
امام جمعه بشرویه:

منتظران ظهور اهل عمل صالح هستند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بشرویه بابیان این‌که منتظران حضرت مهدی(عج) باید در عصر غیبت آمادگی‌های معنوی، اخلاقی و عملی را برای ظهور داشته باشند، گفت: این آمادگی سبب تقویت پیوندهای عاطفی، دینی و اعتقادی بین مؤمنان شده و همدلی و هم‌زبانی را تحقق می‌بخشد.
امام زمان

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین، امام‌جمعه بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در بیرجند، ضمن تبریک نیمه شعبان افزود: امید به ظهور منجی و تشکیل حکومت عدالت مهدوی مورد تأکید قرآن و از وظایف مهم منتظران در عصر غیبت است.

 

وی افزود: منتظر بودن برای ظهور یک عبادت و منتظر امام زمان(عج) بودن یک تکلیف است بنابراین باید با رفتار خود زمینه و شرایط را برای ظهور فراهم کنیم.

 

امام‌جمعه بشرویه با اشاره به این‌که انتظار ظهور جزء محبوب‌ترین اعمال امت در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) است، ادامه داد: کسی که منتظر است بزرگ‌ترین گشایش را برای خود ایجاد کرده است و کسی که منتظر از دنیا برود خداوند او را در زمره شهیدان و جهادگرانی که در جنگ نهر و احد در رکاب پیامبر(ص) بوده قرار می‌دهد.

 

وی بابیان این‌که منتظران حضرت مهدی(عج) باید در عصر غیبت آمادگی‌های معنوی، اخلاقی و عملی را برای ظهور داشته باشند، گفت: این آمادگی سبب تقویت پیوندهای عاطفی، دینی و اعتقادی بین مؤمنان شده و همدلی و هم‌زبانی را نیز تحقق می‌بخشد.

 

حجت‌الاسلام شمس‌الدین، انقلاب مردم ایران را نقطه آغاز انقلاب جهانی به پرچم‌داری حضرت حجت ابن احسن دانست و گفت: مبارزه پنجه افکندن با زورگویان یکی دیگر از وظایف منتظران است.

 

وی بابیان این‌که در بحث مهدویت نخستین مبنا برهان است، گفت: مسأله مهدویت نیز مانند همه اعتقادات خاستگاه قرآن کریم است، در مبنای شیعه و اهل سنت نه‌تنها اشاره به این مطلب شده بلکه کتاب‌هایی در ارتباط با مهدویت نوشته‌شده است.

 

امام‌جمعه بشرویه ادامه داد: مسأله مهدویت بین علما و فقها اسلام پذیرفته‌شده است و آیات و روایات بسیاری در این مورد وجود دارد.

 

وی با اشاره به این‌که نخستین ویژگی منتظر امام زمان(عج)، صالح بودن است، تصریح کرد: یکی از راه‌های نرسیدن به اجابت دعا، نرسیدن انسان‌ها به مقام صالح بودن است.

 

حجت‌الاسلام شمس‌الدین از سربازان گمنام امام زمان(عج) به‌عنوان دیده‌بانان بصیر انقلاب یاد و خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با درایت و هوشیاری هر جا غائله‌ای به وجود آمده و هر جا دشمن در مقابل نظام ایستاده، پای‌کار بوده‌اند و پرونده بسیار خوب و درخشانی دارند.

 

وی با اشاره به صفات منتظران و کسانی که انتظار ظهور امام زمان (عج) رادارند، اظهار کرد: عمده‌ترین آن صفات ایمان و تقوای الهی است؛ به ادعای منتظر بودن تنها کفایت نمی‌کنند. مسأله ظهور؛ تکلیف آفرین و مسؤولیت آور است که در این تکلیف متناسب با وظایفی که انسان دارد باید عمل کند.

 

امام جمعه بشرویهن ادامه داد: نخستین ویژگی انسان منتظر ظهور این است که در راه رسیدن به کمال مانند نماز، اخلاق، رفتار، حسنات و سایر امور قانع نیست و در حال تلاش فراگرفتن بیشتر این مسائل است که از وضع موجود به وضع مطلوب برسد و ما باید با رفتارمان این زمینه‌ها را برای ظهور فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به این‌که اضافه بر موضوع مهدویت، انتظار خود موضوعی مهم و یک نوع عبادت محسوب می‌شود، یادآور شد: اکثر روایات نقل‌شده از ائمه اطهار(ع) دغدغه معارف دین است که برای شیعیان این موضوع، مسأله مهمی است./968/ت302/ب5

ارسال نظرات