۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۵۱۵۷
با حظور حافظان و قاریان قرآن و نهج البلاغه؛

مراسم احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس مشهد اردهال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن و احیای شب نیمه شعبان در جمع زائران حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) و حافظان و قاریان قرآن و نهج البلاغه با قرائت قرآن، دعای کمیل و زیارت عاشورا در جوار مضجع آن امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.
حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید یاسر مهدیزاده، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی نیمه شب شعبان در مراسم جشن و احیای شب شعبان در جمع قاریان و حافظان قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان و زائران در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با تبریک میلاد حضرت مهدی(عج)، گفت: نام امام زمان(عج)، نام پیامبر اسلام(ص) است و خداوند در نیمه شعبان نسخه آخر رسول اکر(ص) را به عالم هدیه کرد.

 

وی افزود: 313 نفر یا امام زمان(عج) افرادی هستند که در رکاب حضرت استقامت می کنند و تا لحظه آخر در رکاب ایشان با دشمن می جنگند.

 

حجت الاسلام مهدیزاده با اشاره به این که بزرگ‌ترین مشکل در زمان ظهور امام زمان(عج) این است که برخی ایشان را خدا یاد می کنند، گفت: ظهور امام زمان(عج) همچون آمدن یک مظلوم مانند امیرمؤمنان(ع) نیست، چرا که امام علی(ع) امام ناطق و حاکم بود ولی اذن ظهور نداشت، اما امام زمان(عج) اذن دارد تا نور خدا را ظاهر کند و قرآن خدا را تا آخر اجرا کند.

 

امام زمان با ظهور خود تجربه خلقت را کامل می‌کند

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: امام زمان با ظهور خود تجربه خلقت را کامل می کند، چرا که اگر ایشان نباشد تمام فعالیت های پیامبران ناقص می ماند و قیامت نمی تواند برپا شود، از این رو حجت باید تمام شود و علامت ظاهر شود.

 

وی با اشاره به این که حجت امام زمان(عج) جهانی است، چرا که در آسمان و زمین، مردگان و زندگان در انتظار ظهور ایشان هستند، گفت: ظهور امام مهدی(عج) یک جهش و نقطه عطف در تاریخ خلقت بشریت است، همانطور که قیامت یک نقطه عطف است.

 

حجت الاسلام مهدیزاده یاد آورشد:  علامه طباطبایی می فرماید جبهه ولایت امیرمؤمنان(ع) سه مرحله دارد که مرحله اول ظهور، مرحله دوم رجعت و مرحله سوم قیامت است، از این رو با ظهور امام زمان ولایت مطلقه ائمه(ع) ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به این که بعد از ظهور شرارت از زمین برداشته می شود، گفت: حیوانات درنده بعد از ظهور به انسان آسیب نمی رسانند و بعد از ظهور یک مرحله از بهشت در زمین ایجاد می شود.

 

بسیاری از علایم ظهور در دنیا مشهود شده است

حجت الاسلام مهدیزاده گفت: هرکس محبت ائمه(ع) در دلش باشد قطعا بهشتی است و هرکس بغض اهل بیت(ع) در قلبش باشد قطعا جهنمی است، چرا که دین در ولایت است و ولایت به توحید مربوط می شود.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به این که از امام صادق(ع) روایت است امام زمان بعد از ظهور می فرماید هرکس بر گردن شیعه حق دارد بیاید و حق خود را بگیرد تا حقی بر گردن شیعیان ما نباشد، گفت: حضرت مهدی(عج) بعد از ظهور بر سر قبر شیعیان حاضر می شود و به آنها پیشنهاد می دهد که مایل به زنده شدن و در رکاب من بودن هستید که برخی این موضوع را قبول می کنند و برخی قبول نمی کنند.

 

وی همچنین با بیان این که تنها امامی که بیش از یک بار رجعت می کند امیرالمؤمنان(ع) است، گفت: بسیاری از علایم ظهور به وجود آمده است و این واقعیت غیر قابل انکار است، چرا که علایم ظهور در رفتار و کردار مردم و همچنین در اتفاقات یمن، عربستان و سوریه مشهود است.

 

حجت الاسلام مهدیزاده یکی از خطرها در مورد ظهور را عجله دانست و گفت: امام زمان(ع) با طی الارض یاران خود را در مکه جمع می کند و بعد از چند روز به طرف مدینه حرکت می کنند.

 

شایان ذکر است، مراسم جشن و احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) به همت مؤسسه امیرالمومنین(ع) و با همکاری آستان علی بن باقر(ع) با ختم دسه جمعی قرآن به نیت سلامتی امام زمان(عج)، مولودی خوانی توسط مادحان اهل بیت(ع) و قرائت دعای کمیل، زیارت عاشورا و مناجات توسط حجت الاسلام حسن زاده از شب نیمه شعبان تا سحرگاه آن شب عظیم برگزار شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات