۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۶۵۲۰۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

ظهور امام عصر با ارائه مکارم اخلاقی و عقلانیت به جامعه جهانی همراه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام عصر(عج) با ظهور خود مکارم اخلاقی، تعقل و عقلانیت را به جامعه جهانی ارائه می کنند، گفت: با ظهور آن حضرت و ارائه این ارزش های متعالی، انسان از آلودگی های دور می شود و به تکامل می رسد.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که راه رسیدن به تعالی چهار مؤلفه دارد، گفت: طرح و برنامه برای آینده نخستین مؤلفه و مرحله رسیده به تعالی حقیقی است.

 

وی با اشاره به این که انسان موجودی است که جامعه را خودش تشکیل می دهد و در تاریخ نیز انسان های متعددی با ایجاد تحولی عظیم تاریخ ساز شدند، افزود: امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و شهدا از جمله شخصیت هایی بودند که با آینده نگری خود در تاریخ اثرگذار شدند و امروز همه ما این شخصیت های بزرگ را تقدس و تجلیل می کنیم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انسان شناسی را دومین مؤلفه برای رسیدن به تعالی حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش باید تکامل انسان و ویژگی های آن را بدانیم و راه های تکامل روح را به خوبی بشناسیم.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که ارتباط خود با انسان ها را سومین مؤلفه رسیدن به تعالی دانست و با بیان این که علیرغم این که دنیای امروز از لحاظ پیشرفت های علمی به جایگاه های بسیار خوبی دست یافته است، اما در روابط انسانی همچنان پله های نخست قرار دارد، گفت: متأسفانه روابط انسانی از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است  و بشریت در این عرصه به خوبی رشد نکرده و امروز به راحتی حقوق انسان ها از سوی دیگر انسان ها پایمال و نادیده گرفته می شود.

 

وی با اشاره به این که جهان هستی شامل سه مرحله است، گفت: مرحله نخست اسطوره ای و افسانه ای است که قرآن کریم از آن به عنوان دوران جاهلیت یاد می کند، مرحله دوم دوره علم همراه با خشم و شهوت است و مرحله سوم نیز دوره تعقل، معنویت، محبت، عشق و عدالت است که این دوره هنوز به ثمر نرسیده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام عصر(عج) با ظهور خود مکارم اخلاقی، تعقل و عقلانیت را به جامعه جهانی ارائه می کنند، ادامه داد: با ظهور آن حضرت و ارائه این ارزش های متعالی، انسان از آلودگی های دور می شود و به تکامل می رسد.

 

وی با بیان این که اهداف بلند انسانی که همان جامعه مدنی است، تحقق می یابد، افزود: به حتم ظهور آخرین منجی عالم بشریت جهان را سرشار از پاکی و عدالت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که انتظار یک امر درونی و بیرونی نیست، خاطرنشان کرد: ما به عنوان منتظران آقا وظیفه داریم محبت های درونی و بیرونی خود را به منحصه ظهور برسانیم و در عمل نیز ثابت کنیم.

 

وی با تأکید براین که منتظران حقیقی باید برای ایجاد یک حکومت جهانی تلاش کنند، گفت: پرهیزکاری و پایبند شدن به مکارم اخلاقی باید مورد توجه به فرد منتظر باشد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که فلسفه انتظار این است که ما باید از نظر روحی، معنوی و علمی خود را آماده کنیم، تصریح کرد: یاری کردن آن حضرت این است که ما باید در این عرصه ها به حدی برسیم تا جامعه به خوبی آماده و پذیرا باشد.

 

حجت الاسلام خوبانی تمدن سازی و نشر اسلام ناب را رسالت اصلی طلاب و حوزه های علمیه دانست  و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید خود را به حد مطلوب برسانند تا اسلام ناب را به خوبی در جهان نشر دهند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات