۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۶۵۸۳۳

فروش آنلاین مجله تبلیغاتی داعش در شرکت آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ فروشگاه آنلاین شرکت تجارت الکترونیک آمریکا(آمازون) مجله تبلیغاتی انگلیسی‌زبان گروه تروریستی تکفیری داعش(دابق) را در سایت خود به فروش می‌رساند.
مجله داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 4 شماره از مجله داعش موسوم به «Dabiq» در وب‌سایت شرکت تجارت الکترونیکی آمریکا(آمازون)، از تاریخ سوم خرداد برای فروش گذاشته شده و با قیمت نازلی به فروش می‌‌رسد.

 

مرکز رسانه‌ای الحیات، فروشنده این مجلات درج شده که بازوی تبلیغاتی تکفیری‌های داعش محسوب می‌شود و بر فروش این مجلات برای جذب نیرو از غرب تمرکز دارد.

 

این مجله که انتشار آن از سال 2014 آغاز شده از طریق سایت آمازون در کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در دسترس قرار گرفته درحالی‌که مبنای قانونی فروش آن از طریق سایت آمازون مشخص نیست.

 

برای مثال در انگلستان، مشارکت در فرآیندی که منجر به جمع‌آوری سرمایه برای فعالیت‌های تروریستی می‌شود، غیرقانونی است.

 

آمازون و مدیرعامل یهودی آن «جف بزوس» هنوز در مورد این مسئله توضیحی نداده‌اند.

 

تاکنون جمعیت زیادی از شهروندان کشورهای غربی برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته‌اند. ناظران سیاسی معتقدند که ماشین تبلیغاتی داعش نقش مهمی در افزایش جذب نیرو برای تروریست‌ها دارد.

 

این گروه تروریستی همچنین ویدئوهای قتل‌های گروگان‌های اردنی، ژاپنی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، مصری و یمنی را در رسانه‌های اجتماعی با هدف ترویج عقاید تکفیری در جهان قرار داده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات