۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۸۴۳

نخست وزیر فرانسه بر عدم مذاکره درباره تحریم رژیم صهیونیستی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر فرانسه به نماینده "اتحادیه صهیونیستی" در کنگره حزب سوسیال فرانسه اطمینان داد، فرانسه در خصوص تحریم اسرائیل هیچگونه مذاکره‌ای نکرده است.
تحريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه به «استاو شافیر،» نماینده اتحادیه صهیونیستی در کنگره حزب سوسیال فرانسه اطمینان داد، در فرانسه طرحی برای تحریم رژیم صهیونیستی پیشنهاد نشده است.

 

مانوئل والس اعلام کرد: فرانسه در خصوص تحریم مذاکره نکرده است و تحریم صورت نخواهد گرفت. مایه نگرانی‌های ما اوضاع غزه و فقدان راه‌حلی دیپلماتیک است.

 

والس در ادامه هشدار داد در صورتی که توافقنامه‌ صلح منعقد نشود، شمار گروه های تروریستی از قبیل داعش در منطقه افزایش خواهند یافت.

 

شافیر به نمایندگی از "اتحادیه صهیونیستی" در کنگره حزب سوسیال فرانسه حضور یافت و برای تقویت روابط رژیم صهیونیستی با مقامات دولتی و پارلمانی این کشور دیدار کرد.

 

وی اعلام کرد: از تعهد نخست وزیر فرانسه در قبال یهودیان فرانسه بسیار خرسندم؛ اما در عین حال مقامات ارشد این کشور نسبت به پیشرفت سیاسی اسرائیل اظهار ناامیدی کرده‌اند. علیرغم تلاش فراوان بسیاری از مقامات صهیونیست برای محبوب کردن اسرائیل میان مردم، این تلاش‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

 

طبق گفته‌های شافیر، بسیاری از مقامات فرانسه بر این باورند که مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با به رسمیت نشناختن دولت فلسطین نتیجه‌ای جز وخیم شدن اوضاع نداشته است./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات