۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۰۲۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در 100 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح نشاط معنوی در صد امامزاده و بقاع متبرکه خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح نشاط معنوی از برگزاری این طرح در صد امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: ارتباط چهره به چهره روحانیت با دانش آموزان از مهم ترین ویژگی های شاخص طرح نشاط معنوی است.

 

وی با اشاره به این که طرح نشاط معنوی از 27 خرداد آغاز و تا 13 تیر ماه امسال ادامه خواهد داشت، افزود: در طی چند سال گذشته استقبال از این طرح افطایش یافته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان در این این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعیمق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

 

حجت الاسلام علیزاده به نقش مبلغان دینی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و با بیان  این که تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ آشنایی جامعه با معارف حیات‌بخش اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان این که ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند، ادامه داد: تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تبلیغ چهره به چهره  یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و محفوظ بماند، ادامه داد: امروز حتی مبلغان باید این روش تاریخی را بیشتر تقویت کنند و آن را تکمیل  کنند.

 

وی طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی را مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران دانست و خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی با برگزاری خیمه های معرفت با حضور مبلغان مجرب علاوه بر تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دینی پاسخ داده می شود.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران برگزاری طرح های مشاوره ای در امامزادگان را از دیگر برنامه های طرح نشاط معنوی دانست و تصریح کرد: مشاوره روحانیان متخصص در امامزادگان نقش بسیار اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده ها داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده برگزاری محفل انس با قرآن، پاسخ به سؤوالات و شبهات دینی، اردوهای سیاحتی و زیارتی و برنامه های فرهنگی را از جمله مهم ترین برنامه های طرح نشاط معنوی در امامزادگان شاخص استان دانست.

 

وی با اشاره به ای نکه غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در پناه امامزادگان یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است، افزود: این طرح در راستای دستوالعمل های سازمان اوقاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف انجام می گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات