۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۲۶۶۰۹۳

دوره آموزشی آشنایی با علم تجوید و ترتیل خوانی ویژه مربیان مدارس کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی آشنایی با علم تجوید و ترتیل خوانی ویژه مربیان مدارس، به همت دارالقرآن آموزش و پرورش و همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد.
سيد عبدالرضا توليت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به ضرورت فراگیری دانش تجوید و ترتیل خوانی، گفت: قدر متیقن آموزش های قرآن از سوی معلمان به دانش آموزان باید بر محور تدویر و ترتیل خوانی باشد.

 

وی با استناد به روایاتی از امیر مؤمنان(ع) در معنای ترتیل یاد آورشد: ترتیل، روح حاکم بر تلاوت قرآن کریم است و اقسام آن شامل تحقیق، تدویر و تحدیر می‌شود.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، هدف از برگزاری این دوره را مهارت آموزی معلمان در بخش تدویر دانست و تاکید کرد: معلمان با استفاده از سه گام مهم تلفظ صحیح حرکات، تلفظ صحیح حروف و قواعد تفخیم و ترقیق می توانند تلاوت قابل قبولی ارائه دهند.

 

تولیت، در ادامه این دوره، به آموزش برخی قواعد علم تجوید و ترتیل خوانی پرداخت و یادآور شد: قرآن آموزان با آشنایی با قواعد علم تجوید و ترتیل خوانی در مسیر پیشرفت قرارخواهند گرفت.

 

شایان ذکر است، دارالقرآن های ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در راستای هم افزایی فعالیت های فرهنگی، ارتباط تنگاتنگی در برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مربیان مدارس و برنامه های فرهنگی قرآنی دارند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات