۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۳۵۷
کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی مرند خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی ویژه شبکه تبلیغ دینی مرند

خبرگزاری رسا ـ کارگاه‌های آموزشی «نقد منصفانه از دیگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» و « پیشگیری اولیه از اعتیاد و مواد مخدر» ویژه شبکه تبلیغ دینی شهرستان مرند برگزار شد.
کارگاه آموزشي در مرند

سیدرحیم حسینی‌اقدم، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از آغاز ثبت نام دوره تخصصی غیرحضوری با عنوان «نقد منصفانه از دیگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» ویژه شبکه تبلیغ خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی در راستای ارتقای آگاهی روحانیان مبلغ و اقشار تأثیرگذار اجرایی می شود.


وی ادامه داد: متن دوره آموزشی «نقد منصفانه از دیگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» از کتاب «آداب انتقاد درس هایی از حضرت امام خمینی(ره) و نقد منصفانه از از بیانات مقام معظم رهبری» است که در قالب جزوه به تمامی شرکت کنندگان ارایه خواهد شد.


حسینی اقدم زمان برگزاری آزمون پایانی را روز چهارشنبه دهم تیر ماه سال جاری رأس ساعت 10 صبح اعلام و از علاقه‌مندان اعم از خواهران و برادران جهت ثبت نام و شرکت در دوره و دریافت جزوه آموزشی دعوت کرد و گفت: به برگزیدگان دوره گواهینامه پایان دوره نیز اعطا خواهد شد.


وی همچنین از آغاز دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی ویژه خواهران در شهرستان مرند خبر داد و گفت: در راستای اجرای دوره های تخصصی قرآنی از قبیل تربیت معلم روخوانی و روانخوانی یک دوره دیگر تربیت معلم روخوانی و روانخوانی ویژه خواهران در اوایل ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.


کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی مرند خاطرنشان کرد: آزمون‌های ورودی کتبی و شفاهی برای 67 نفر متقاضی توسط دارالقرآن مرکز استان در این شهرستان برگزار شده و از بین 67 نفر 27 نفر موفق به حضور در دوره تربیت معلم شده اند. این دوره پانزدهمین دوره تربیت معلم در مرند ست که با همکاری مؤسسات قرآنی برگزار شده است.


حسینی اقدم همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه «پیشگیری اولیه از اعتیاد ومواد مخدر» ویژه مبلغان شهرستان خبر داد و گفت: این کارگاه با هماهنگی و همکاری آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با ثبت نام اولیه از شبکه تبلیغ دینی شهرستان مرند با شرکت 68 نفر از فعالان دینی و فرهنگی خواهر با حضور کارشناس اداره بهزیستی برگزار شد.


وی ادامه داد: با توجه به وظایف و نقشی که هریک از مبلغان و مبلغات از شیوه ها و روش های تبلیغی خود ایفا می کنند، می توانند در پیشگیری از شیوع و ابتلای این بلای خانمان سوز مؤثر باشند، از این رو مخاطبان و شرکت کنندگان در این طرح عمدتا شبکه تبلیغ دینی اعم از  مداحان، مسؤولان هیأت‌های مذهبی، معلمان و اساتید حوزه دین هستند.


به گفته حسینی تاریخچه مصرف مواد مخدر، مفاهیم، مبانی و جنبه های زیستی شناخت مصرف مواد، طبقه بندی مواد، عوارض و پیامدهای مصرف مواد، پیشگیری، طبقه بندی، مبانی و اصول پیشگیری، لذت جویی و اعتیاد، نارضایتی و اعتیاد، بی تابی و اعتیاد، ناسپاسی و اعتیاد، نشاط جویی و اعتیاد، زیاده خواهی و اعتیاد، ناخویشتن‌داری و اعتیاد، رسالت مبلغان دینی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد، استعمال مواد مخدر از منظر دینی از اهم  موضوعات این کارگاه بود./935/ت302/ح

ارسال نظرات