۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۴۹۱
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

انس با قرآن انسان را در برابر ناهنجاری های اجتماعی و گناه بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر این که اگر مردم زیبایی های اهل بیت(ع) را درک کنند به یقین از ما تبعیت خواهند کرد، گفت: انس با قرآن انسان را در برابر ناهنجاری های اجتماعی و گناه بیمه می‌کند.
عباس سليمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عصر امروز در همایش حافظان کل قرآن کریم استان خوزستان، با اشاره به این که خوزستان از خطوط مقدم پاسداری از انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: مردم و عشایر خوزستان جانانه در برابر دشمن بعثی ایستادگی و مقاومت کردند.

 

وی با بیان این که براساس خطاب پروردگار به پیامبراکرم(ص)، ایشان نخستین شخصیت عالم ملک و ملکوت هستند، اظهار داشت: خداوند به رسول اکرم(ص) خطاب می کند که خلقت آسمان و زمین به سبب وجود تو است.

 

سلیمی با اشاره به این که رسول اکم(ص) از دیدگاه پروردگار دو مأموریت مهم و اساسی داشت، عنوان کرد: مسلمان بودن و تلاوت قرآن این دو مأموریت حضرت بود؛ به سبب این مسأله باید شکر خداوند را بجا آورد.

 

استاد کلاس اخلاق قرآنی این همایش معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که تلاوت قرآن باید همراه با تدبر و منجر به عمل شود،  ادامه داد: تلاوت قرآن تنها تلاوت قرآن نیست، بلکه اندیشیدن، سخن و عمل کردن قرآنی است؛ این سه ویژگی از صفات حاملان قران کریم است.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: براساس سخن امام صادق(ع) مسلمانان باید مایه افتخار باشند.

 

حاملان قرآن و اهل انس با آن ثروتمندترین انسان‌ها در دنیا هستند

وی تصریح کرد: براساس توصیف های پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) حاملان قرآن و کسانی که قرآن در وجود آنان عجین شده ثروتمندترین انسان ها هستند.

 

سلیمی با اشاره به حدیثی از  پیامبراکرم(ص) مبنی براین که حافظان قرآن از مقامی در نزدیکی پیامبران برخوردار هستند که عدم نزول وحی تنها اختلاف آنان است، افزود: مرگ حاملان قرآن همانند پیامبران، برانگیخته بودن آنان همانند بعثت پیامبران، عبور حافظان قرآن از پل صراط مانند انبیاء و در آخر پاداش پیامبران را کسب می کنند.

 

استاد کلاس اخلاق قرآنی این همایش با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) درباره عمل به قرآن افزود: براساس این سخن نزدیک فرد به قرآن کسی است که به آن عمل کند و دورترین انسان فردی که به آن عمل نکند حتی اگر تلاوت کند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: تعامل صادقانه و منافقانه با قرآن وجود دارد؛ فراگیری گوشت و پوست انسان و عجین شدن با قرآن از تعامل های صادقانه است.

 

انس با قرآن انسان را در برار ناهنجاری های اجتماعی و گناه بیمه می کند

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که قرآن میثاق خداوند با بندگان خود است، عنوان کرد: انس با قرآن انسان را در برابر ناهنجاری های اجتماعی و گناه بیمه می کند.

 

سلیمی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص محاسبه اعمال حسنه و رذائل اخلاقی برای شیعیان تصریح کرد: هر گناهی که از قاری سربزند در حقیقت افزون بر گناه خیانت به قرآن است.

 

استاد کلاس اخلاق قرآنی این همایش با بیان این که براساس حدیث امام رضا(ع) درباره این که اگر مردم زیبایی های اهل بیت(ع) را درک کنند به یقین از ما تبعیت خواهند کرد، عنوان کرد: این وظیفه سنگین و تبیین آن برعهده حاملان قرآن با استفاده از رفتار و سخن و عمل آنان است.

 

ویژگی حافظان قرآن از زبان پیامبراکرم

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که پیامبراکرم(ص) برای حافظان قرآن هشت ویژگی برشمرده است، افزود: اهل نماز بسیار، فروتنی در آشکار و پنهان، اهل روزه داری، شب زنده داری و نماز شب، حزن و بکاء برخی از این ویژگی ها است.

 

وی با اشاره به این که اقرار لفظی و کفر عملی ویژگی مشترک انسان و ابلیس است، اظهار داشت: گناه با مقوله حافظ قرآن سازگاری ندارد؛ دوری از قرآن سبب بدبختی و شکست انسان خواهد شد./9453/پ202/ح

ارسال نظرات