۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۸۹۳

برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تشریح شد

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام روحانی با بیان این که 25 جلسه برای رسیدن به تفاهم‌نامه اوقات فراغت کانون‌های مساجد برگزار شده است، گفت: طرح اوقات فراغت که 26 سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی در اجرای آن همکاری می‌کنند، از امروز (23 خرداد) شروع می‌شود و تا 10 شهریور به مدت 12 هفته ادامه دارد.
نشست خبري آسماني ها در کانون فرهنگي هنري مساجد نشست خبري آسماني ها در کانون فرهنگي هنري مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز (23 خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران در بحث اوقات فراغت که در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، عنوان کرد: در طول سال دو تفاهم‌نامه سال تحصیلی و همچنین تفاهم‌نامه اوقات فراغت در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم امضاء می‌شود تا فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شود.

 

بودجه‌های صرف شده در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سرمایه‌گذاری است

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: امسال از میان پانصد کانون فرهنگی هنری استان قم، 350 کانون اقدام به بستن تفاهم‌نامه اوقات فراغت کردند و مابقی کانون‌ها به دلیل نداشتن نیروی کار و یا فضای کافی نتوانستند در این تفاهم‌نامه شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افزود: اگر فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد به خوبی شکل بگیرد، جامعه با کاهش جدی در ناهنجاری‌ها مواجه می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود که مساجدی که دارای امکانات و فضای مناسبی هستند، در اختیار فعالان فرهنگی قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: بودجه‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صرف می‌شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، بنابراین مسئولین فرهنگی باید فعالیت‌های فرهنگی در مساجد را تقویت کنند تا فرهنگ جامعه ما رشد کمی و کیفی داشته باشد.

 

هزار و 600 حلقه معرفتی و قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می‌شود

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یادآور شد: در استان قم، 40 هزار نفر از نوجوانان و جوانان زیر پوشش کانون‌های مساجد هستند و در تفاهم نامه اوقات فراغت سال جاری، 350 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: در حال حاضر، هزار و 600 حلقه معرفتی و قرآنی با حضور اساتید متخصص در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می‌شود که آمار قابل توجهی است و تأثیر به سزایی بر نوجوانان و جوانان دارد.

 

طراحی 120 عنوان برنامه در تفاهم‌نامه اوقات فراغت

وی عنوان کرد: برنامه‌های تفاهم نامه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سه حوزه فرهنگ و هنر، آموزش و مهارت و همچنین تفریحات سالم است که 120 عنوان برنامه در این سه حوزه طراحی شده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: هر یک از کانون‌های مساجد در بازرسی‌هایی که صورت گرفته است و با توجه به امتیازی که کسب کرده است می‌تواند در سه حوزه برنامه‌های خود را اجرا کند.

 

حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌هایی از جمله نماز یاوران، ایثار و شهادت، سرود و نشریه نویسی برگزار می‌شود، همچنین در حوزه آموزش و مهارت کلاس‌های فنی و مهارتی، نشست‌های تخصصی، نویسندگی، رباتیک و دیگر کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود که به هر یک از این دو حوزه‌ 30 درصد بودجه تعلق گرفته است.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد با مراکز مختلف از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای، حوزه هنری ارتباط گسترده ای در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت داشته است و استقابل خوبی هم از طرف نوجوانان و جوانان استان صورت گرفته است.

 

تشریح برنامه‌های ستادی دبیرخانه/برگزاری برنامه جزء‌خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: یکی از کارهایی که دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم انجام داده است، اعزام مربی و اساتید متخصص به حلقه‌های معرفتی و برنامه‌های همایشی بوده است.

 

حجت‌الاسلام روحانی یکی دیگر از فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد را تهیه و توزیع محتوا به صورت گسترده معرفی کرد و بیان داشت: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم محتواها را شناسایی کرده و در اختیار کانون‌های مساجد قرار می‌دهد.

 

وی با بیان این که نمایشگاه‌های مختلف با موضوعات مختلف در مساجد استان قم برگزار می‌شود، افزود: در طول تابستان جشنواره‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون از جمله قرآنی، ورزشی، فرهنگی، سرود و تئاتر برگزار می‌شود، همچنین در مشهد مقدس اسکانی را برای اعضاء و ائمه جماعات مساجد در نظر گرفته شده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یادآور شد: برنامه جزء خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) یکی از برنامه‌های ستادی دبیرخانه کانون‌های مساجد است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، برنامه جزء‌خوانی حرم مطهر را اداره می‌کنند و چند سال است که این برنامه به عنوان برنامه نمونه کشوری در بحث جزء‌خوانی انتخاب شده است و به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام روحانی عنوان کرد: در برنامه جزء‌خوانی حرم مطهر که امسال تغییرات جدی در آن صورت گرفته است، هر روز حدود 700 نفر از کانون‌های مختلف استان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گردهم می‌آیند و برنامه حزب خوانی قرآن کریم همراه با برنامه‌های متنوع دیگر به صورت روزانه برگزار می‌شود.

 

تلاش در توانمندسازی اعضای کانون‌ها همراه با تنوع‌سازی و کیفی‌سازی برنامه‌ها

وی گفت: امسال ارتباط مستمر و ارزیابی دقیقی از کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است که با سال‌های گذشته متفاوت است، به طوری که بودجه بازرسی را از 10 میلیون تومان به 50 میلیون تومان ارتقا دادیم تا به صورت مستمر از گروه‌های متعدد کانون‌ها بازدید کنیم و سعی در رشد کیفی و کمی فعالیت‌های کانون‌ها داشته باشیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: در سال‌های گذشته تأکید دبیرخانه بر توانمندسازی اعضای کانون‌ها بوده است، اما امسال علاوه بر آن سعی می‌کنیم در تنوع‌سازی و کیفی‌سازی برنامه‌ها ورود جدی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: بنرهایی در نقاط مختلف استان قم نصب شده است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هر محله ای در آن آمده است، همچنین علاقمندان به شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دبیرخانه مراجعه کنند و یا با شماره 37838857 تماس بگیرند.

 

23 خرداد آغاز اجرای تفاهم‌نامه اوقات فراغت
وی بیان کرد: تا کنون 25 جلسه برای رسیدن به تفاهم نامه اوقات فراغت کانون‌های مساجد برگزار شده است و 26 سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی در این طرح همکاری می‌کنند، زمان اجرای تفاهم نامه از امروز (23 خرداد) شروع می‌شود و تا 10 شهریور به مدت 12 هفته ادامه دارد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم تنها استانی است که اعظم بودجه‌های هزینه شده برای کانون‌های مساجد را از طریق خیرین سراسر کشور جذب می‌کند.

 

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در اجرای این طرح همکاری‌های قابل توجهی داشتند، اما می‌طلبد که استانداری قم نیز حمایت بیشتری از دبیرخانه کانون‌های مساجد داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری احداث شده در زندان‌ها فعالیت‌های قابل توجهی داشته است و توانسته است از ناهنجاری‌ها و بزه کاری در استان بکاهد و مثمر ثمر باشد، بنابراین باید مورد توجه جدی استانداری باشد./922/پ201/ی

ارسال نظرات