۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۷۳۸۵

بحرین تابعیت 56 شهروند را لغو کرد

خبرگزاری رسا ـ دستگاه قضایی رژیم آل‌خلیفه با لغو تابعیت 57 تن دیگر از شهروندان بحرینی، تعداد شهروندان لغو تابعیت شده را به 186 نفر رساند.
اعطاي تابعيت

به گزارش خبرگزاری رسا، دستگاه قضایی رژیم بحرین 57 تن از شهروندان این کشور را در مجموع به 748 سال زندان محکوم کرد و تابعیت 56 شهروند دیگر را لغو کرد.

 

اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت اسلامی الوفاق محاکمه همزمان این 57 نفر را بزرگ‌ترین محاکمه در تاریخ بحرین از نظر تعداد افراد متهم و مجموع سنوات محکومیت دانست.

 

اداره مزبور با صدور بیانیه‌ای افزود: افراد متهم همچنین به پرداخت هزاران دینار بحرینی محکوم شدند.

 

این بیانیه توضیح داد: در میان افراد متهم دستکم 12 فرد کم سن و سال مشاهده می شوند. 39 تن از افراد متهم یاد شده از اهالی روستای بنی جمره واقع در شمال غرب بحرین هستند.

 

بحرین تاکنون تابعیت 186 شهروند خود را لغو کرده است.

 

این بیانیه افزود: از افراد یاد شده زیر شکنجه اعتراف گرفته شده است و به همین دلیل بر اساس معیارهای بین الملل اعتراف آن‌ها باطل و بی ارزش است.

 

مردم بحرین چهار سال قبل، همزمان با شروع قیام های مردمی در منطقه اعتراضات خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت رژیم آل‌خلیفه در نهایت شقاوت و وحشی‌گری با معترضان برخورد کرد./994/ب102/د 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات