۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۷۵۳۳
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

مسجد پایگاه تقویت و رسیدگی به امور دین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با بیان این‌که مسجد پایگاه تقویت و رسیدگی به امور دین است، گفت: تعدای از مراسم ها در طول سال در حسینیه ها برگزار می شود و رسیدگی به حسینیه ها در اغلب مناطق مناسب است، اما در برخی مناطق شاهد بی توجهی به مساجد هستیم.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه دوشنبه در جمع رؤسای شوراهای اسلامی، هیأت امناء مساجد و دهیاران منطقه مشهد اردهال کاشان در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) اردهال، با اشاره به این که مراسم های مذهبی در مساجد و حسینه های روستاها برگزار می شود، گفت: چند سالی است که از سوی رهبر معظم انقلاب، مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده است.

 

وی افزود: در مناطقی که نماز جمعه برپا می شود، امام جمعه آن منطقه به عنوان رییس امور مساجد آن منطقه محسوب می شود که در اردهال نیز امام جمعه این منطقه مسؤولیت امر مساجد این منطقه را به عهده دارد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که مساجد پایگاه تقویت و رسیدگی به امور دین هستند، گفت: رسیدگی به مساجد در امور فرهنگی و عمرانی باید بیشتر شود تا شاهد نتایج مطلوب آن در امور دین باشیم.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: تعدای از مراسم ها در طول سال در حسینیه ها برگزار می شود و رسیدگی به حسینیه ها در اغلب مناطق مناسب است، اما در برخی مناطق شاهد بی توجهی به مساجد هستیم.

 

وی با اشاره به این که مناطقی دارای دو یا چند مسجد هستند، شایسته است نماز جماعت در همه این مساجد به صورت مستمر و یا به نوبت برگزار شود تا این مساجد از غربت خارج شود، گفت: مساجد نباید بدون هیأت امناء باشند، چرا که نبود هیأت امناء در مساجد موجب غربت و بی توجهی به مساجد می شود.

 

به گفته وی، در آستان حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در سه نوبت نماز جماعت برگزار می شود که این مهم پیش از این انجام نمی‌شد، از این رو با برگزاری مرتب نماز جماعت در این مکان مقدس، در برخی از مواقع شاهد حضور پرشور نمازگزاران در این مکان مقدس هستیم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در روستاهای منطقه مشهد اردهال توجه به مساجد مناسب است، گفت: با ورود دفتر ستاد نماز جمعه اردهال به امور مساجد این منطقه، امیدواریم بتوانیم با ایده ها و طرح های کاربردی، از پتانسیل مساجد در جهت ترویج دین و جذب جوانان بهتر استفاده کنیم./1307/پ202/ح

ارسال نظرات