۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۶۸۲۷۷
آیت الله صفایی بوشهری:

عزت اسلام در سایه وحدت و خدمت به مسلمین است/ پیام شهدا جهاد و پایداری در برابر سلطه‌گران

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به تشیع باشکوه 270 شهید غواص دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پیام این شهیدان در فضای ملی و بین المللی جهاد و پایداری و قیام آنها بر عزت آفرینی در مقابل سلطه گران در حفظ منافع ملی و زیاده خواهی دشمنان بود.
آيت‌الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌ الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر به نقش تربیتی و تأثیر روزه بر شخصیت و رشد کمال انسان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: روزه و روزه داری یک فرصت مناسب است که خداوند در زندگی دنیا برای انسان قرار داده است تا از سقوط در باتلاق انحراف و انحطاط دنیوی دور ماند و در آخرت نیز مانع از عذاب آتش جهنم است.

 

آیت الله صفایی بوشهری به فواید روزه و روزه داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از تاثیرات روزه در ایجاد سلامت و صحت جسمی است که از لحاظ پزشکی نیز دارای اهمیت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر دومین اثر روزه داری را نجات انسان از آتش جهنم و ورود انسان به بهشت عنوان کرد.

 

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه ثواب روزه داری در ماه مبارک رمضان بیشتر است و سبب محو گناهان می شود، افزود: انسان در دنیا مبتلا به انواع گناهان بوده و ماه رمضان، ماهی است که انسان شایستگی بندگی خداوند را پیدا می کند؛ در این ماه ثواب بسیار شمرده شده است که سبب محو گناهان می شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در بیان فواید دیگر روزه اظهار کرد: نجات انسان از گناهان و حاکمیت روح معنویت و اخلاق و ماه دعا و تأثیر آن بر وجوه شخصی انسان بر خانواده و جامعه فوایدی است که روزه‌دار میل و اشتیاق بسیار به انجام عبادات و اعمال این ماه دارد و همچنین وقوع جرائم و تخلفات در این ماه کم می شود.

 

امام جمعه بوشهر در بیان اعمال روزه داری چهار گروه را برشمرد و گفت: روزه مردود، روزه ای است که انسان در زمانی که روزه است مرتکب مبطلات روزه می‌شود و روزه مقبول روزه ای است که بر موازین فقه و طبق شرع و احکام به جا آورده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: روزه ای کامل است که تمام و جود انسان از چشم و گوش و زبان و اعمال و جوارح او روزه باشند و کامل‌ترین روزه، روزه ای است که انسان با خداوند پیمان و تعهد می بندد که براساس خدامحوری و تقوای الهی زندگی کند.

 

وی افزود: سعی کنیم با گذشت و توبه و روزه داری در ماه رمضان به خودسازی برسیم و از این فرصت استفاده ببریم.

 

امام‌جمعه بوشهر به تشیع باشکوه 270 شهید غواص دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم ولایتمدار ایران در تشیع باشکوه شهدای غواص با آنها تجدید میثاق کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آیین تشییع باشکوه شهدای غواص همراه با پیام رهبر معظم انقلاب نشان از عظمت و بزرگی شهدا و همچنین وفاداری مردم ولایت مدار ایران اسلامی به آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس دارد.

 

وی افزود: پیام این شهیدان در فضای ملی و بین المللی جهاد و پایداری و قیام آنها بر عزت آفرینی در مقابل سلطه گران در حفظ منافع ملی و زیاده خواهی دشمنان بود .

 

صفایی بوشهری بیان داشت: شهدا آمدند تا به ما این درس را بدهند که در جامعه انقلاب اسلامی ما از حریم دینی و میهن خویش و ارزش‌های انقلاب و اسلام پاسداری کنیم.

 

امام جمعه بوشهر گفت: برخی ازشخصیت های سیاسی حل مشکلات اقتصادی را در گرو توافق و به نتیجه رسیدن مذاکرات می دانند، در حالی است که این اندیشه از نگاه علمی و دانش اقتصادی و مبانی سیاست راهبردی قابل تأمل و دارای اشکال است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: دشمنان انقلاب سعی دارند فشارهایی بر نظام ما وارد کنند و فضایی به وجود آورند که در آن خواسته های خود را تحمیل کنند.

 

وی با بیان اینکه رفع تحریم ها در گرو شکوفا کردن اقتصاد ایران بر پایه اقتدار اقتصاد داخلی کشور و اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: کشورهای غربی مانند انگلیس و آمریکا همیشه به دنبال تحریم کشورها بودند و به هر شکلی درصدد تحریم ایران هستند.

 

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: باید در تمام زمینه ها به خودکفایی اقتصادی برسیم و اقتدار داخلی بدست آوریم تا زمینه ای شود که آنها شرایط ما را در مذاکرات بپذیرند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با محکوم کردن جنایات آل سعود به مردم مظلوم یمن و کارشکنی آنان در مذاکرات افزود: عزت اسلام در سایه وحدت اسلامی و خدمت به مسلمین است.

 

امام جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت روز تبلیغ اسلامی و اطلاع رسانی دینی، روز بسیج اصناف و بسیج اساتید اظهار کرد: انتظار می رود فعالان این سه عرصه با برنامه ریزی دانش بنیان و حرکت جهادی بتوانند موفق عمل کنند./833/پ201/ح

ارسال نظرات