۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۲۶۸۵۴۷
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

تضعیف عقاید مردم از اهداف دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به این که عوامل منحرف کننده بشر در هر زمان به اشکال مختلفی وجود دارد، گفت: دشمن با عناوین مختلف به دنبال تضعیف عقاید مردم است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه شنبه بعد از مراسم جزء خوانی در تفسیر آیات قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید، کسانی که ایمان آورده اید، انفاق کنید از آنچه خداوند به شما عطا کرده است، قبل از آن که فرصت داد و ستد را از دست بدهید، چرا که در آن روز شفاعت و داد و ستد مقدور نیست.

 

وی افزود: انفاق موانعی دارد که یکی از آن موانع، وسوسه های شیطان رجیم است و برخی مواقع نیز انفاقی که انجام می شود، به خاطر خداوند نیست که در آیه 264 سوره بقره در این رابطه آمده است اگر صدقه دادید، آن را به واسطه منت از بین نبرید و شخص کمک گیرنده را با منت گذاشتن، اذیت نکنید.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که افرادی که انفاق می کنند فقیر نمی شوند، بلکه خداوند می فرماید افرادی که انفاق می کنند، به مال آنها افزوده می شود که لازمه آن اعتقاد داشتن است، گفت: افرادی که خمس و زکات پرداخت نمی کنند، پول خدا را در راه غیر الهی خرج خواهند کرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: از امام محمد باقر(ع) روایت است انفاق کنید و یقین داشته باشید با انفاق خداوند به شما نظر می کند و فراتر از آن به شما باز می گرداند.

 

وی با اشاره به این که افرادی که ربا می کنند زندگی خود را از دست می دهند، گفت: کسانی که دنبال به دست آوردن مال بدون زحمت هستند، به دنبال ربا می روند، از این رو خداوند سفارش می کنند که معامله و داد و ستد کنید، اما احکام شرعی وضع شده برای آن را در نظر بگیرید.

 

به گفته وی، دشمن با عناوین مختلف به دنبال تضعیف عقاید مردم است که در تاریخ شاهد این هستیم که حضرت عیسی را پسر خداوند یاد کردند، از این رو پیامبر اسلام(ص) با آنها به مباحثه پرداخت و آنها با مشاهده پنج نور الهی در رویداد مباهله، عقب نشینی کردند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که عوامل منحرف کننده بشر در هر زمان به اشکال مختلفی وجود دارد، گفت: آیه 14 از سوره آل عمران می فرماید یکی از عوامل منحرف کننده انسان، زن و حُب شهوات است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات