۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۶۹۲۷۰
حجت الاسلام رفیعی:

همسران مسؤول اول حراست از بنیان خانواده هستند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که خانواده در دست‌زن و مرد امانت است، انتخاب همسر هم‌کفو، پرهیز از ارتباط با نامحرم جز در موارد ضرورت، توجه زن و شوهر به یکدیگر و به اعضای خانواده و برآوردن نیازهای عاطفی هم و پرهیز از درگیری و فحاشی نسبت به یکدیگر را از مهم‌ترین راهکارهای قرآنی برای جلوگیری از آسیب های خانوادگی عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين ناصررفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در شبستان امام خمینی(س) با اشاره اهمیت حراست از بنیان خانواده و حفظ آبروی افراد گفت: در اسلام هیچ‌چیز مهم‌تر از حفظ آبروی مؤمن نیست و خداوند روش‌های مختلفی برای حفظ آبروی مؤمن ارائه کرده است.
 
 
حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که خانواده در دست‌زن و مرد امانت است و زن و مرد هیچ‌کدام حق ندارد به همسر و خانواده خود خیانت کنند، افزود: زنا و خیانت محدود به رابطه نامشروع نمی‌شود؛ بلکه تمامی اعضای بدن از جمله چشم و گوش و دست پا هم زنا دارند که برای نمونه زنای چشم نگاه به نامحرم، زنای گوش تهمت زدن و بردن آبروی مؤمن بوده و زنای دست ارتکاب به حرام بوده و زنای فکر هم این است که وقتی مرد در کنار همسرش است یا بالعکس به فردی به‌جز همسر خود فکر می‌کند که این‌ها همه در زمره زنا و خیانت است و مؤمن باید از آلوده شدن به آنها پرهیز کند.

 

وی بابیان این‌که خیانت محبت را از خانواده گرفته و برکت را از بین می‌برد، ادامه داد: پشت هر خیانتی یک جنایت خوابیده است و قطعاً خیانت منجر به جنایت و درگیری می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: خانواده‌ها باید در خصوص این مسائل از همان دوران نوجوانی و دبیرستان به فرزندان خود هشدار داده و بسترهای لازم را برای موفقیت آنها در زندگی خانوادگی فراهم کنند.

 

وی انتخاب همسر هم‌کفو، پرهیز از ارتباط با نامحرم جز در موارد ضرورت، توجه زن و شوهر به یکدیگر و به اعضای خانواده و برآوردن نیازهای عاطفی هم و پرهیز از درگیری و فحاشی نسبت به یکدیگر را از مهم‌ترین راهکارهای قرآنی برای جلوگیری از آسیب های خانوادگی عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که درگیری در محیط خانواده اعضای خانواده را نسبت به یکدیگر بدبین می‌کند، یادآور شد: در خانه باید به هنگام عصبانیت، خود را کنترل کرده و به هم فحاشی نکنیم؛ زیرا فحاشی به یکدیگر حرمت‌ها را از بین می‌برد و موجب از میان رفتن برکت در خانه‌ها شده و بهشت را بر انسان حرام کرده و لذت عبادت خداوند را از انسان می‌گیرد./921/پ202/س

 

ارسال نظرات