۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۰۰۶۴
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

معنا کردن رشوه به هدیه نوعی خودفریبی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: برخی دروغ خود را مصلحتی عنوان می کنند و رشوه گیری را به عنوان هدیه معنا می کنند که این نیز به نوعی خود فریبی است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه جمعه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است قرآن برتر است از هرچیز غیر از خدا و کسی که قرآن کریم را تعظیم کند، خداوند را تعظیم کرده است و کسی که به قرآن بی احترامی کند، به خدا بی احترامی کرده است.

 

وی افزود: در سوره اعراف از جزء نهم قرآن، خداوند می فرماید تمام پیغمبران برای نصیحت و خیرخواهی انسان ها آمده اند، اما مردم توجهی به عده ای از آن پیامبران نداشتند که نمونه آن بی توجهی مردم به حضرت شعیب بود.

 

حجت الاسلام عباسی یکی از معضلات کسب و کار امروز جامعه را کم فروشی دانست و افزود: کسب درآمدی که در آن کم فروشی باشد، حرام است، از این رو قرآن کریم می فرماید افراد کم فروش عذاب سختی در انتظارشان است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که حضرت شعیب در رابطه با کم فروشی نکاتی را به مردم یاد آور شد، گفت: امام صادق(ع) می فرماید واجب است مؤمن برادر مؤمن خود را نصیحت کند و او را به حال خود رها نکند.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) به جبرئیل می فرماید مرا موعظه کن بیان کرد: کسی نمی تواند بگوید که من به موعظه و نصیحت نیازی ندارم، چرا که هر شخصی نیاز به راهنمایی دارد.

 

وی همچنین با بیان این که هیچ کس از آتش جهنم ایمن نیست و هر کس نافرمانی خدا را انجام دهد، خداوند او را مجازات خواهد کرد، گفت: امام صادق(ع) در مورد گناهان کبیره گفت، بالاترین گناه کبیره است که به خدا شرک ورزیده وخود را از آتش جهنم در امان بدانید.

 

انسان مؤمن با برادر دینی خود قطع ارتباط نمی کند

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) سواد خواندن و نوشتن نداشت، اما خداوند آیات قرآن را بر او نازل کرد و ایشان نیز مردم را به سوی خدا دعوت کرد از این رو ارفادی که فقط مردم را پشتوانه خود بدانند، خدا نیز آنها را به مردم حواله خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که برخی، مؤمنان و دینداران را به استهزاء می گیرند، گفت: برخی دروغ خود را مصلحتی عنوان می کنند و رشوه گیری را به عنوان هدیه معنا می کنند که این نیز به نوعی خود فریبی است.

 

به گفته وی، شایسته است انسان اختلاف بین دو مؤمن را حل کند، اما برخی نه تنها به حل اختلاف کمک نمی کنند، بلکه آتش فتنه را روشن تر می کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که از امیرمؤمنان(ع) روایت است کسانی که اختلاف بین دو مؤمن را حل کنند، اجر آن از صدقه دادن بالاتر است، گفت: انسانی که مؤمن باشد و واجبات دین خود را انجام می دهد نمی تواند با برادر مؤمن خود قطع رابطه کرده باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات