۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۷۰۱۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فاصله زیادی تا رسیدن به بانکداری اسلامی داریم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با وجود اقدامات اصلاحی انجام شده، متأسفانه کشور ما تا رسیدن به قله بانکداری اسلامی فاصله زیادی دارد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديران بانک مهر اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل و مدیران بانک مهر اقتصاد استان، با بیان این که یکی از چشم اندازهای انقلاب و نظام اسلامی الگو بودن آن است، اظهار کرد: نظام اسلامی باید در تمامی زمینه ها از جمله در حوزه اقتصاد و بانکداری مدل و الگوی دیگر کشورهای جهان باشد.

 

وی با بیان این که مسائل مالی و بانکی یکی از بخش هایی است که اکنون در داخل کشور نیازمند الگوی مناسب برای آن هستیم، افزود: بانکداری منطبق با آموزه های اسلامی بسیار اهمیت دارد چرا که اقتصاد سالم و مبتنی بر آموزه های دینی و الهی، پایه و زیرساخت فرهنگ و جامعه اسلامی را فراهم می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: فردی که نتواند زندگی مادی و دنیایی خود را اداره کند بدون شک در مدیریت زندگی آخرت خویش نیز دچار مشکل می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به همین دلیل می بایست برای زندگی منطبق با آموزه های اسلامی در تمامی حوزه ها نقشه راهی وجود داشته باشد تا زندگی افراد به گناه آلوده نشده و بسیاری از فسادهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی حادث نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این میان مسائل مادی و مالی از اهمیت بیشتری برخوردارند چرا که مسائل پولی و مالی به دلیل آن که عامل بسیاری از گرفتاری های جامعه امروز محسوب می شوند، نیازمند مراقبت و دقت بیشتری هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: یکی از مسائلی که امروز از سوی سازمان های بین المللی بررسی و سنجیده می شود مسائل بانکی و مالی در هر کشور است که در این زمینه متأسفانه بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی منطقه نقدهای فراوانی به نظام بانکی ایران اسلامی دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که در این بخش بیشتر انتقادها شامل نوع عملیات های پولی و مالی ایران است، اضافه کرد: باید بپذیریم که با وجود اقدامات اصلاحی انجام شده، متأسفانه کشور ما تا رسیدن به قله بانکداری اسلامی فاصله زیادی دارد.

 

وی با بیان این که برای رسیدن به این میزان از بانکداری اسلامی نیازمند ریل گذاری صحیح و همت و تلاش بیشتر مسؤولان بانکی کشور هستیم، اظهار کرد: در این راستا برخی از بانک ها، گام های خوبی برداشته و اقدامات مناسبی را آغاز کرده اند که این موارد می بایست فراگیر شود.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که بانک مهر اقتصاد یکی از بانک های پیشرو در زمینه بانکداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این بانک به عنوان بانکی اسلامی و ارزشی، درصدد ارائه الگوی مناسب بانکداری اسلامی به جامعه و سایر بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری بوده که این روند بسیار ارزشمند است.

 

حسین اسلامی، مدیرکل بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این بانک در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد برای کسب و گسترش روزی حلال تلاش می کند.

 

وی با بیان این که یکی از اولویت های راهبردی این بانک، بانکداری بدون ربا است، افزود: به منظور دست یابی به این مهم برنامه ریزی ها و ساختارسازی های گسترده ای در مجموعه بانک مهر اقتصاد صورت گرفته است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات