۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۷۱۶۶۳
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی عزم جدی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر برنامه ریزی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: دستگاه قضایی همانند گذشته در برخورد قانونی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی عزمی جدی دارد.
حجت الاسلام قدرتي - ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که با محوریت تقویت بنیان های خانواده و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در جامعه برگزار شد، با اشاره به تداوم مبارزه جدی دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: قوه قضاییه در انجام رسالت ذاتی خود همانند گذشته جدی و مصمم بوده و در این راه نیز هیچ نیرویی نمی تواند بر کارکرد و عملکرد این دستگاه تأثیر بگذارد.

 

وی با تأکید بر برنامه ریزی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: دستگاه قضایی همانند گذشته در برخورد قانونی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی عزمی جدی دارد.

 

رییس کل داگستری استان با بیان این که دستگاه قضایی افزون بر برخورد قانونی با مجرمان و متخفان، در زمینه پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی نیز فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و اجرای اقدامات اصولی برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و گسترش معروفات نیازمند همدلی و مشارکت همه مردم و مسؤولان است.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و استفاده استکبار جهانی از ابزارهای مختلف برای تأثیرگذاری بر جامعه اسلامی، علی الخصوص نسل های جوان، اضافه کرد: مردم باید این آتش سوزان و خانمان سوز دشمنان را دیده و درک کنند.

 

به گفته وی مجموعه فعالیت های دشمنان در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آتشی است که اگر به آن بی توجهی شود بنیان خانواده ها را می سوزاند.

 

حجت الاسلام قدرتی افزود: اگر خانواد، فرزندان و جامعه اسلامی برای ما اهمیت دارد باید در برابر گناهان، جرائم و آسیب هایی که از این حوزه ناشی می شود، مبارزه کنیم و اجازه ندهیم جامعه به این آسیب ها مبتلا شود.

 

قاضی القضات استان خراسان شمالی با تأکید بر این که می بایست خانواده ها در زمینه آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی فرزندان خود حساس باشند، تصریح کرد: افزون بر این باید همه افراد نسبت به وقایع پیرامون خود حساسیت داشته باشند چرا که جامعه ما، جامعه ای اسلامی بوده و همه برای اصلاح آن وظیفه دارند.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر رسالتی همگانی بوده و می بایست همه مردم نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر این فریضه الهی به خوبی در جامعه اجرا شود بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به طور کلی بروز و نمود نخواهند داشت.

 

به گفته وی سعادت دنیوی و اخروی مردم و جامعه در آن است که منکرات در کشور به حداقل رسیده و معروفات در بین آنها به میزان حداکثری رواج داشته باشد.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان این که ترویج معروفات در جامعه به صورت طبیعی از بروز منکرات جلوگیری می کند، اضافه کرد: اگر عاملان به معروفات به اندازه ای در جامعه فعال باشند که دیگر مجالی برای ناهنجاری و مفسده آفرینی برخی افراد وجود نداشته باشد در آن صورت منکرات نیز به خودی خود از کشور و جامعه ما رخت بر می بندند.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی مردم علی الخصوص بعد از پایان ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: نظارت و ارزیابی طرح عفاف و حجاب، ایجاد فضاهای فرهنگی و اسلامی در تفرجگاه ها و پارک ها، ترویج شادی های بدون گناه و غیره از جمله برنامه ها و تمهیدات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلف استان بوده و دستگاه قضایی نیز در این زمینه نقش خود را ایفا می کند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات