۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۷۱۶۹۸
کارشناس دینی:

خُلق و خوی محمدی از ویژگی‌های مسلمان واقعی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) خانواده یهودی اخلاق مدار را نسبت به خانواده شیعی که اعضای خانواده آن نسبت به یکدیگر بی احترامی می کنند را بیشتر دوست دارد، گفت: مسلمان واقعی را با خُلق و خوی محمدی او بشناسید.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی پنجشنبه شب در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: امام حسن(ع) حدود 7 سال با پیامبر اسلام(ص) زندگی کرد که پیامبر اسلام علاقه بسیاری به ایشان داشت و رابطه صمیمی عجیبی با ایشان و برادرشان امام حسین(ع) برقرار می کرد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امام حسن(ع) در سه جنگ جمل، صفین و نهروان شرکت کرده است، ابراز کرد: امام حسن مجتبی(ع) از چنان شجاعتی برخوردار بود که در جنگ ها نزدیک ترین شخص به دشمن بود.

 

این کارشناس دینی گفت: امیرمؤمنان(ع) نگران فرزندان خود در جنگ ها بود، چرا که می فرمود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از سلسله امامت و ولایت هستند و در صورت بروز اتفاقی برای آنها، این سلسله دچار مشکل می شود.

 

وی با اشاره به این که امام حسن(ع) گاهی به جای پدر خود خطبه های نماز جمعه را می خواند، گفت: از امیرمؤمنان(ع) روایت است پیامبر اسلام(ص) در مورد امام حسن(ع) می فرمود هر کس مرا دوست دارد، نوه من امام حسن(ع) را نیز باید دوست داشته باشد.

 

وی یاد آور شد: از امام حسن(ع) روایت است هیچ ثروتی مانند عقل و معرفت نیست و هیچ فقری بالاتر از جهالت نیست، از این رو هیچ وحشتی بدتر از خودخواهی نیست.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حُسن خُلق موجب شیرینی زندگی می شود، گفت: پیامبر اسلام(ص) با اخلاق ترین فردی بوده که خداوند خَلق کرده است، از این رو مردم با مشاهده اخلاق پیامبر اکرم(ص) به اسلام گرویدند.

 

این کارشناس دینی اسلام را نه در نماز شب، سجده طولانی، قرآن خواندن و مسجد آمدن، بلکه در اخلاق دانست و گفت: خداوند کافر خوش اخلاق را بیشتر از مسلمان بد اخلاق دوست دارد.

 

وی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) خانواده یهودی اخلاق مدار را نسبت به خانواده شیعی که اعضای خانواده آن نسبت به یکدیگر بی احترامی می کنند را بیشتر دوست دارد، گفت: مسلمان واقعی را با خُلق و خوی محمدی او بشناسید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات