۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۷۱۷۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

شب های قدر فرصت ارزشمند تقرب الی الله است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که شب های قدر فرصت ارزشمند تقرب الی الله است، گفت: باید ماه مبارک رمضان و شب های قدر را به درستی درک کرده و در مسیر بهره گیری شایسته از آن گام برداریم.
شب قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اکبر لطفی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه شهر آمل با بیان این که امام علی(ع) از مقام ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: این امام همام توانست جهان بشریت را انسانیت داده و فرزندان گرانقدری را تربیت کند.


وی با اشاره به این که امام علی(ع) عصاره انسانیت، عشق و عرفان است، بیان داشت: اگر قرآن در شب های قدر نازل شده در همین شب ها امام علی(ع) به آسمان ها می رود.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در نهج البلاغه، بیان داشت: کسی اگر بخواهد در این شب ها ریاضت کشیده و روزها را روزه بدارد خود را در راه حضرت حق هزینه کرده است.


لطفی با تاکید بر این که انسان باید از جسم خود گرفته و روح خود را آسمانی کند، تصریح کرد: انسان روزه دار فرد محرمی است که اموری بر او حرام شده و تلاش دارد تا دستورات و تعالیم دینی را اجرایی کند.


وی خاطرنشان کرد: انسان باید خود را پاک و زلال کرده و در محضر حضرت حق حاضر شود که پاداش و برکات گرانقدری برای او قرار دارد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر انسان خود را در محضر خداوند متعال قرار دهد اعضا و جوارح او الهی می شود، گفت: کسی که ذکر خداوند متعال را بیان می کند قلب های او صاف و زلال بوده و ایمانش بالا می رود.


لطفی با اشاره به این که اگر ایمان انسان اوج گیرد درهای رحمت به سویش باز می شود، افزود: انسان باید تلاش کند تا در مسیر بهره گیری از دستورات دینی گام برداشته و خود را در محضر پروردگار متعال قرار دهد.


وی با تاکید بر این که شب های قدر فرصت ارزشمند تقرب الی الله است، گفت: باید ماه مبارک رمضان و شب های قدر را به درستی درک کرده و در مسیر بهره گیری شایسته از آن گام برداریم.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید در این شب های نورانی خیر، رحمت و خوبی را برای یکدیگر خواسته تا بتوانیم به مراتب و جایگاه والایی دست پیدا کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات