۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۱۱۱
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

استغفار در سحرگاهان، راه خروج از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که استغفار در سحرگاهان، راه خروج از مشکلات است، گفت: گاهی مشکلات ما بازخورد گناهان ما است؛ بندگان خوب خدا، خوشی و ناخوشی را یکسان می دانند و هر دو را لطفی از جانب خدا می دانند.
ماه مبارک رمضان فرصتي است تا انسان شعله‌هاي نفس سرکش خود را مهار کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عطار رئوف، استاد مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که با موضوع اعتقادی در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: خداوند کمال مطلق است و ما به دنبال کمال مطلق هستیم.

 

وی به مشکلات و سختی های عالم دنیا اشاره و اظهار کرد: یکی از خصوصیات عالم دنیا این است که نمی توانیم در عالم دنیا باشیم و مشکل نداشته باشیم؛ چرا که یک سری از مشکلات لازمه عالم طبیعت است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که مؤمنان در معرض امتحان الهی قرار دارند، گفت: امتحان های الهی به دوشکل صورت می گیرد، انسان ها گاهی با خیر و گاهی با شر امتحان می شوند.

 

وی افزود: هر دو نمونه امتحان در انبیای الهی وجود دارد؛ خداوند متعال حضرت سلیمان را با فضلش امتحان کرد و حضرت ایوب را با مریضی و مشکلات دیگر امتحان کرد و خداوند در قرآن کریم درباره حضرت ایوب می فرماید:«  إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ».

 

خیر دنیا و آخرت در احترام گذاشتن به پدر و مادر است
عطار رئوف به ارزش و جایگاه پدر و مادر اشاره کرد و افزود: همیشه برای پدر و مادر خود دعا کنید؛ قدر آن ها بدانید و خدمت گژاری آن را انجام دهید که خیر دنیا و آخرت شما در احترام گذاشتن به پدر و مادر است.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: بندگان خوب خداوند، خوشی و ناخوشی را یکسان می دانند و هر دو را لطفی از جانب خدا می دانند و زمانی که غم و غصه دارند، شکوه نمی کنند.

 

وی با بیان این که استغفار در سحرگاهان، راه خروج از مشکلات است، تصریح کرد: گاهی مشکلات ما بازخورد گناهان ما است و گاهی مصائب شکر دارد؛ چرا که پیشرفت ما در آن است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به ویژگی های عالم ذر اشاره کرد و گفت: در مورد عالم ذر، روایات متعددی وجود دارد؛ از این رو نمی توانیم بگوییم چنین عالمی وجود ندارد.

 

وی ابراز کرد: دیدگاه های مختلفی درباره عالم ذر وجود دارد که یک دیدگاه این است که عهد و پیمان در نشأه طبیعت گرفته شده است و خداوند روز قیامت بر اساس عهد و پیمان ازلی با ما احتجاج می کند.

 

عطار رئوف افزود: دیدگاه دیگر این است که عالم ذر، همان فطرت است که هر انسانی خداجو است و به دنبال خداوند است؛ خداوند در قرآن می فرماید:« فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا، پس حق گرایانه، به سوی این آیین روی آور،[با همان] فطرتی که خدا مردم را بر آن سرشته است.»./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات