۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۲۷۲۱۳۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

متقین با دیگران به گونه ای برخورد می کنند که دوست دارند با آنها برخورد شود

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در بیان اوصاف متقین گفت: متقین با دیگران به گونه ای برخورد می کنند، که دوست دارند با آنها برخورد شود.
آيت الله طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همزمان با هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه بیان شاخصه های انسان متقی از منظر امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: متقین خود را به سختی می اندازند تا دیگران از آن ها در امان باشند و سعی می کند دیگران را مانند خودش بداند.

 

وی به روایتی از امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: تو مسلمانی پس به همسایه ات نیکی کن و با مردم به گونه ای رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند.

 

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: انسان باید نفس خود را میزان قرار دهد و آنچه برای خود دوست دارد برای دیگران نیز بپسندد و آنچه برای خود نمی پسندد، برای دیگران نیز انتخاب نکند.

 

وی به روایتی از امام علی (ع) خطاب به امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: حسن جان خودت را بین خود و دیگران، میزان قرار بده و از آنچه برای دیگران نمی پسندی، برای خودت دوری کن.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: امام حسن عسکری (ع) نیز در این زمینه می فرمایند: برای تو از نظر ادب کفایت می کند که آنچه را برای دیگران می پسندی برای خودت نیز برگزینی و آن چه برای دیگران بد و زشت می دانی برای خودت هم نپسندی.

 

وی تصریح کرد: اگر انسان به این خصلت والا رسید، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود چرا که هیچ کس با دیگران رفتار ناپسند و نا شایستی انجام نمی دهد، چون برای خویش نیکو نمی داند.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دروغ، گرانفروشی، کم فروشی، ناسزا گفتن، بی احترامی و دزدی رفتارهایی است که برای هیچ کس زیبا و نیکو نیست، لذا در مقابل دیگران نیز از آن ها دوری می کند و به همین سبب بسیاری از مشکلات اصلا به وجود نمی آید.

 

وی توصیه کرد: سخنان امیرالمؤمنین(ع) را میزان خوبی و بدی اعمال و رفتار خود قرار دهید که در این صورت هیچ نیازی به معلم اخلاق و نصیحت نخواهید داشت./1305/پ202/ش

ارسال نظرات