۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۷۲۱۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شب های قدر فرصتی ارزشمند برای فهم عمیق کلام الهی است

خبرگزاریرسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است، افزود: فهم و تعقل در آیات قرآنی به عنوان بالاترین عبادت در این شب‌ها سفارش شده است زیرا موجب تداوم و استمرار ارتباط با خداوند می‌شود.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع هیأت امنای مساجد استان با اشاره به این که شب های قدر شب نزول قرآن است و این شب ها بهترین فرصت برای دعا و استجابت آن است، گفت: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبیر کرده و فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر می کند که این خود اهمیت تلاش برای درک فضائل این ماه را می رساند.

 

وی با بیان این که همه مؤمنان باید با انس با کلام الهی دل‌های خود را به سوی حضرت حق رهنمون سازند تا بیشتر از فیوضات این شب ها بهره مند شوند، افزود: شب قدر آن شبی است که مقدرات یک سال آینده مؤمنان رقم می خورد این می تواند بهترین فرصت برای ساختن سرنوشت باشد.

 

حجت الاسلام شکریان به فضیلت های شب های پر فیض قدر اشاره کرد و با بیان این که آیات قرآن همچون سوره مبارکه قدر و روایات های زیادی از معصومین(ع)، شب های قدر را از بالاترین فضیلت بین سایر شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان معرفی می کند، افزود: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبیر کرده و فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر می کند که این خود اهمیت تلاش برای درک فضائل این ماه را می رساند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: عمل به دستورات الهی، مقدمه ای برای رسیدن به عبودیت و خضوع در برابر حق تعالی است لذا ترک یک وظیفه ی شرعی آنهم با علم و آگاهی انسان را از مسیر عبودیت خارج می کند. حجت‌الاسلام شکریان ارتباط با خداوند را سبب مصونیت انسان از گناهان عنوان کرد و اظهار داشت: عبادت زمینه این ارتباط را افزایش می‌دهد.

 

وی با بیان این که شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است، افزود: فهم و تعقل در آیات قرآنی به عنوان بالاترین عبادت در این شب‌ها سفارش شده است زیرا موجب تداوم و استمرار ارتباط با خداوند می‌شود.

 

حجت الاسلام شکریان توسل به آیات قرآنی و تلاوت قرآن را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: شب قدر به دلیل نزول قرآن که به عنوان بهترین منبع هدایت برای انسان‌ها معرفی شده است، ارزشی بالاتر از هزار ماه پیدا کرده و انسان نیز می‌تواند با توسل به قرآن سعادت اخروی و دنیوی خود را رقم بزند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فلسفه قرآن سرگرفتن در این شب خاطرنشان کرد: قرآن سرگرفتن در این شب به معنای احترام لفظی و ظاهری به آن نیست بلکه به واسطه این هدیه بزرگ و ارتباط با خداوند، انسان تلاش می‌کند به جایگاه اصلی خود که بالاترین مقام در بین موجودات است برسد و عمل به قرآن را سرلوحه برنامه‌ها در زندگی قرار دهد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که برای پیمودن نردبان ترقی باید احساس کنیم که نیازمند هستیم و رفع نیاز ما با نسخه های شفابخش قرآن و اهل بیت صورت می پذیرد، گفت: قرآن نسخه شفابخش و داروی دردهای ما است و باید به آن پناه ببریم تا بتوانیم مشکلات متعدد نظیر تکبر، حسادت، کم بینی و تنگ نظری را به‌وسیله آن درمان کنی

 

وی با بیان این که شب‌های قدر رقم زننده سرنوشت انسان است، گفت: از آنجا که سرنوشت انسان به دست خود اوست، هر قدر همتش را بالاتر ببرد زمینه تحول در سرنوشت خود را فراهم می‌کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات