۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۷۲۱۶۵
معاون قرآنی فرهنگ و ارشاد مازندران:

فهم نادرست از قرآن، منشأ بسیاری از فسادها در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که فهم نادرست از قرآن، منشأ بسیاری از فسادها در سطح جهانی است، افزود: ظهور گروهای سلفی و تکفیری نظیر داعش در منطقه به دلیل فهم نادرست آن‌ها ازآیات قرآن است.
معاون قرآني ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست خبری در ساری با اشاره به آغاز به کار فعالیت های این معاونت در استان، اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت با هدف تبیین فعالیت‌های قرآنی، دینی و مذهبی در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان این که از دیگر اهداف تشکیل این معاونت، غربت زدایی و محرومیت زدایی از چهره قرآن است، افزود: از رسالت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد، ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه است.

 

معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اظهار این که فهم نادرست از قرآن، منشأ بسیاری از فسادها در سطح جهانی است، افزود: ظهور گروهای افراطی اسلامی همچون داعش، تکفیری و وهابی به دلیل فهم نادرست آن‌ها ازآیات قرآن است.

 

فوقی با اشاره به تعامل این اداره کل با روحانیت و ائمه جمعه استان، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان میزبان ائمه جمعه استان هستیم تا با تعامل بیشتر موجب رونق توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در استان باشیم.

 

وی با تاکید براین که باید از ابزار هنر برای فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم، اظهار داشت: اعتبارات خوبی امسال برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شد.

 

این مسؤول با اشاره به تخصیص بیش از20 میلیارد ریال اعتبار به این معاونت، تصریح کرد: به دنبال برنامه ریزی بلند مدت در این بخش هستیم ضمن اینکه بیشتر فعالیت‌های ما برون سپاری شده است.

 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مد و لباس در نیمه دوم سال خبرداد و یاد آورشد: این نمایشگاه در سطح ملی و در شهرستان تنکابن  برگزار می‌شود.

 

معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به رتبه نخست  مازندران در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بیان کرد: برای نخستین بار هفته قرآن و عترت در بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که همه فعالان قرآنی زیر چتر پوشش بیمه ای قرار گرفتند، ادامه داد: بیش از یک هزار و164 نفر از فعالان قرآنی استان بیمه شدند.

 

فوقی اظهار داشت: هدف از این اقدام تکریم و حمایت از فعالان قرآنی، بهبود معیشت فعالان این عرصه، ارتقا منزلت اجتماعی فعالان قرآنی است.

 

وی با بیان این که همه هنرمندان در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی، نمایشی و فیلم نامه نویسی که آثاری در زمینه قرآن دارند نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: حدود 76 مؤوسسه قرآنی دولتی و بیش از500 مؤوسسه غیر دولتی از بیمه فعالان قرآنی بهره مند هستند.

 

فوقی همچنین از برگزاری یادواره شهدای قرآنی در سی مردادماه همزمان با روزجهانی مساجد در استان خبرداد و یادآورشد: تاکنون 181 شهید قرآنی در مازندران شناسایی شدند و احتمالاً تعداد این شهدا افزایش خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: در یک هزار و 676 مسجد استان، روزانه طرح تلاوت نور برگزار می‌شود همچنین در 982 مسجد تفسیر قرآن به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

 

این مسؤول با اشاره به راه اندازی 66 خانه نور ویژه فعالیت های قرآنی در مقاطح ابتدایی و بالاتر، گفت: طرح قرآنی یک هزار و449 با محوریت سوره یاسین در بیش از یک هزار مسجد در حال اجرا است.

 

فوقی با بیان این که نمایشگاه قرآن کریم همراه با جشن رمضان در 15 شهرستان برگزار شده است، ادامه داد: پایان‌نامه‌هایی که با موضوع مسجد و قرآن باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد و امسال حمایت از پنج پایان‌نامه را در دستور کار داریم.

 

وی با بیان این که جشنواره روستایی قرآن در بیش از هزار پایگاه اوقات فراغت در حال برگزاری است و تا 15 شهریورماه نیز ادامه دارد، اظهار داشت: در طرح رتبه بندی مساجد، کانون‌های غیر فعال در سبد حمایتی ما قرار نمی‌گیرند.

 

این مسؤول با اشاره به وجود چهار هزار و 103 مسجد در استان، گفت: هزار و سه کانون فرهنگی هنری در این مساجد راه اندازی شد که از این تعداد 633 کانون روستایی و 370 کانون شهری است.

 

وی با بیان این که مساجد روستایی با 70 متر و مساجد شهری با صد متر فضا با امکانات کانون مساجد تجهیز می‌شود، بیان کرد: 24 کانون تخصصی مانند ایثار و شهادت، ورزش، پژوهش، عفاف و حجاب با اعتبارات ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات