۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۷۲۲۷۱

برگزاری همایش استانی کتاب وحی در شهرستان محمودآباد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از برگزاری نهمین همایش استانی کتابت وحی در این شهرستان خبرداد.
کتابت قرآن کريم توسط خوشنويسان سراسر کشور - تهران

حمیدرضا کوزه گر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد از برگزاری همایش کتابت وحی در این شهرستان خبرداد و گفت: نهمین همایش استانی کتاب قرآن کریم در این شب های نورانی به میزبانی مسجد اعظم محمودآباد برگزار شد.


وی با اشاره به این که در این همایش 80 نفر از خوشنویسان فوق ممتاز استان مازندران از 14 شهرستان حضور داشتند، افزود: خوشنویسان با خطوط زیبای هنر خوشنویسی آثار زیبایی از آیات الهی خلق کردند که مورد توجه قرار گرفت .


کوزه گر با بیان این که نمایشگاهی از آثار خوشنویسی خوشنویسان فوق ممتاز مازندران در این همایش برپا شد، تصریح کرد: نمایشگاهی از آثار منبت قرآنی استاد کثیری از هنرمندان برجسته کشور نیز در این همایش دایر شد که با استقبال خوب و جلوه خاصی همراه بود.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد خاطرنشان کرد: این همایش هنری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد برگزار که از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره های گذشته در سطح بالاتری بود.


وی ادامه داد: یکی از مصادیق ارزشمند هنر، خوشنویسی بوده که از قداست معنوی نیز برخوردار و استفاده از آیات الهی در این هنر زمینه اعتلای آن را فراهم کرده و جلوه ای معنوی و قدسی به آن بخشیده است.


کوزه گر تصریح کرد: این همایش برای نهمین سال پیاپی است که به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار می شود و هدف از اجرای آن ترویج فرهنگ و هنر قرآنی در جامعه است./1314/ت303/ب1

ارسال نظرات