۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۷۲۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

نفرین خدا بر کسانی که با اختلاس و خیانت در امانت به بیت المال دست درازی می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از کسانی که حرمت بیت المال را حفظ نمی کنند گفت: نفرین خدا بر کسانی که با اختلاس و خیانت در امانت به بیت المال دست درازی می کنند و مال مردم را به راحتی می خورند.
حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد اهل البیت قم با اشاره به فضیلت ماه رمضان گفت: این ماه بهترین ماه سال و روزها و شب های آن بهترین ایام سال است و همه باید حداکثر استفاده را از ایام باقی مانده این ماه به ویژه شب های قدر ببریم چرا که در این شب‌ها تقدیرات سال در همینجا نوشته می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر افزایش وسایل ارتباط جمعی و گسترش شبکه های فضای مجازی بر دین‌داری مردم ادامه داد: روزی شخصی با حالت تمسخر منبر و خطابه را سخره گرفت و گفت منبر و چنین سبک‌های تبلیغی دورانش به پایان رسیده است و امروزه عصر ارتباطات و فضای مجازی است اما سخن وی گمراهی آشکار است.


وی اظهار داشت: البته دشمنان با همین وسایل، معنویات و اعتقادات جوانان را هدف گرفته اند تا ارزش ها و آرمان های اصیل مذهبی را زیر سوال ببرند.


حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی افزود: روزی در جامعه ما همه به ارز ش های مذهبی خود مباهات می‌کردند اما متاسفانه امروز ضد ارزش‌ها و مسایل غیرمذهبی دارد جای آن را می‌گیرد و این یک زنگ خطر جدی است.



این استاد اخلاق حوزه علمیه به بازگشت پیکر شهدای گمنام بعد از سالها دوری از میهن اشاره کرد و بیان داشت: ببیند در تشییع پیکر 175شهید غواص چه غوغایی در تهران و ایران برپا شد. چرا و چگونه این شهدا و این استخوانها می‌تواند چنین جاذبه ای داشته باشند و همه آحاد ملت را اینگونه در یک جا جمع کنند و دلربایی کنند؟



حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی افزود: قطعا همه این شهیدان همان کسانی هستند که دست از ارزش ها و آرمان های اصیل مذهبی خود بر نداشتند و در کنار امام خود ثابت قدم بودند. آنان کسانی بودند که راه را پیدا کردند و مسیر هدایت را به درستی پیمودند و این همان جاذبه شهید است که می‌تواند جمعیت میلیونی را با هر تیپ و ظاهر و سلیقه‌ای مجذوب خود کند. این باید برای همه ما یک الگو باشد تا در مسیر ارزشهای اصیل دینی مان کوتاهی و سستی نکنیم.



این استاد اخلاق ادامه داد: روایتی متواتر داریم بر این اساس که دست شکسته هر امتی بر گردن امام خودش است یعنی هر کس هرکاری می‌کند باید آن را به امام زمان خودش عرضه بدارد. حال شما برای امام زمانتان (عج) چه چیزی در دست دارید؟ آیا دستمان در پیشگاه ایشان پر است یا اینکه جز خجالت تحفه ای نداریم؟



این مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: غربی ها چنان کینه ای از ما شیعیان دارند که به هیچ چیز ما رحم نخواهند کرد و اگر فرصت پیدا کنند میخواهند همه چیز را از ما بگیرند پس در نتیجه بایستی هوشیارانه رفتار کنیم و قدر ولایت را بدانیم چراکه همین ولایت و اعتقادات راسخ است که ما را از منجلاب حقارت و نابودی نجات خواهد داد.


وی گفت: باید در امر ولایت پذیری چنان استوار باشیم که ذره ای تردید در وجودمان رخنه نکند و اگر همه مطیع باشیم چنان ترسی در وجود دشمن ایجاد خواهد شد که جرات دست درازی به ملت را نداشته باشد. این امر را در سالیان گذشته و در دوران امام راحل مشاهده کردیم که تمام دنیا هر چقدر هم تلاش کرد ولی نتوانست ما را شکست دهد چرا که همه مطیع امر رهبر بودیم.


وی با انتقاد شدید از کسانی که حرمت بیت المال را حفظ نمی کنند گفت: نفرین خدا بر کسانی که با اختلاس و خیانت در امانت به بیت المال دست درازی می کنند و مال مردم را به راحتی می خورند.


حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پایان با اشاره به جایگاه امیرمومنان(ع) در خطبه پیامبر اکرم (ص) گفت: در همین خطبه بود که نبی اکرم(ص) شروع به گریه کرد، حضرت علی (ع) علت گریستن را جویا شد، ایشان فرمودند: «اى على! بر این مى‌گریم که حرمت تو را در این ماه مى شکنند گویا مى بینم تو در حال نماز براى پروردگار خویشى که نگون‌بخت‌ترینِ اوّلین و آخرین ، همو که برادر پى کننده ناقه قوم ثمود است، برمى خیزد و بر فرق سرت ضربتى مى زند و محاسنت از خون سرت رنگین مى شود، سپس امام(ع) فرمود: اى پیامبر خدا! آیا در آن حالت، دینم سالم است؟ فرمود: دینت سالم است. سپس پیامبر (ص) فرمود : «اى على! هر کس تو را بکشد، مرا کشته است و هر کس تو را دشمن بدارد ، مرا دشمن داشته است و هر کس تو را ناسزا گوید ، مرا ناسزا گفته است ؛ چرا که تو از من هستى ، همچون جان من، روح تو از روح من است و سرشت تو ، از سرشت من است.»/916/د101/ش
 

ارسال نظرات