۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۶۹۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

شب های قدر بهترین فرصت برای توبه به در گاه خدا و استجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، شب های قدر را بهترین فرصت برای توبه به در گاه خدا و استجابت دعا دانست و اظهار داشت: قرآن مجید شب قدر را معادل با هزار ماه دانست یعنی فضیلت این شب برابر با هزار ماه است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به تشریح ارزش و منزلت لیالی قدر پرداخت و اظهار داشت: تعیین سرنوشت انسان ها در گرو همت و تلاش انسان ها است، هر چقدر این همت در زندگی دنیوی و اخروی بیشتر باشد به همان اندازه در تعیین سرنوشت نیز مؤثر است.

 

وی استجابت دعا را نیازمند بسترسازی مناسب دانست و اظهار داشت: دعا زمانی مؤثر است که زمینه استجابت دعا در انسان ها فراهم شود در واقع زمانی توبه ما پذیرفته می شود که زمینه پذیرش توبه را در خود ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: لازمه توبه و زمینه استجابت دعا این است که نسبت به گذشته و اشتباهات خود آگاهی پیدا کنیم و برای جبران آن تلاش کرده و پشیمانی قلبی نسبت به آنچه رخ داده داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، شب های قدر را بهترین فرصت برای توبه به در گاه خدا و استجابت دعا دانست و اظهار داشت: قرآن مجید شب قدر را معادل با هزار ماه دانست یعنی فضیلت این شب برابر با هزار ماه است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که قرآن بهترین کلام خدا به عنوان دستورالعمل زندگی برای انسان در شب قدر نازل شده است، تصریح کرد: قرآن سعادت انسان ها را تکمیل می کند به شرطی که پایبند به این دستورالعمل بوده و قرآن را در رأس امور خود قرار داده و زندگی مان بر اساس دستورات قرآنی باشد.

 

وی ادامه داد: باید در این شب ها به واسطه قرآن در محضر خدا حاضر شده و با او ارتباط برقرار کنیم تا به جایگاه اصلی مان که بالاترین جایگاه در بین مخلوقات است، برسیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، فلسفه شب قدر را ارتباط با خدا و توبه به درگاه او برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه مسجد، خانه خدا و بهترین و مقدس ترین مکان روی زمین است، بهتر است بنده خدا، کلام خدا را در خانه خدا قرائت کند.

 

حجت الاسلام صادقی، بهترین دعا در شب های قدر را دعای جوشن کبیر دانست و گفت: بهترین دعا در این شب ها بعد از استغفار، صلوات و برائت از دشمنان، دعای جوشن کبیر است که قرائت هزار نام خدا به القاب مختلف است.

 

وی ادامه داد: فضیلت این دعا آنقدر زیاد است که خواندن آن در شب های لیلة القدر برای توبه و بخشش گناهان بسیار سفارش شده است تا ارتباط و آشتی بین خالق و مخلوق ایجاد شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات