۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۲۹۷۴
در آمل؛

نهمین همایش استانی کتابت وحی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل از برگزاری نهمین همایش استانی کتابت وحی در شهرستان خبرداد و گفت: این همایش با حضور خوشنویسان برتر مازندران در شب های نورانی ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.
کتابت بندگي در حاشيه نمايشگاه قرآن مشهد

محمد محمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل، در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در آمل از برگزاری نهمین همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل خبرداد و گفت: این همایش با حضور خوشنویسان برتر استان مازندران در شب های نورانی ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تصریح کرد: این همایش در روز بیست و سوم تیر ماه مصادف با شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در شهرستان آمل صورت می گیرد.


وی با بیان این که این همایش از جمله برنامه های ماه مبارک رمضان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل است، خاطرنشان کرد: در این همایش 110 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز از سراسر استان مازندران حضور پیدا کرده و به کتابت کلام الله مجید می پردازند.


محمدی با اشاره به این که از برنامه های جانبی این همایش رونمایی از دو جلد کلام الله مجید کتابت شده از سوی دو هنرمند خوشنویس است، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی و گرافیگی با موضوع قرآنی، تجلیل از یکی از هنرمندان پیشکسوت هنر خوشنویسی، برگزاری برنامه یادمان ونکوداشت برای یکی از هنرمندان خوشنویس متوفی و در نهایت تجلیل از هنرمندان خوشنویس در همایش برگزار می شود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل تصریح کرد: کتابت کلمات ارزشمند قرآن کریم موجب انس بیش از پیش هنرمندان با معارف این کتاب گرانقدر گشته و علاوه بر خلق آثاری ارزنده در این زمینه، موجبات تعالی و تکامل هنرمند را نیز فراهم می آورد.


وی ادامه داد: شناساندن زیبایی و نورانیت قرآن کریم از راه های گوناگون به ویژه در بخش هنری از جمله برنامه های مناسبی است که از سوی هنرمندان ما در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن علیه معارف دینی ما روز به روز در حال گسترش است و باید از این امور به منظور بستری برای بسط و ترویج کامل قرآن کریم در جهان بهره گیریم.


محمدی با بیان این که خوشنویسی از گذشته های دور همواره برای مسلمانان اهمیتی خاص داشته است، خاطرنشان کرد: در اصل هنر خوشنویسی را تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند و از این خطوط زیبا در همه هنرها استفاده می کردند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایش رستگاری در سحرگاه در این شهرستان خبرداد و گفت: این نمایش همزمان با ایام شهادت امام علی(ع) برگزار می شود که در آن به ابعاد مختلف زندگی مولای متقیان از ولادت تا شهادت می پردازند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات