۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۷۲۹۹۵
نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی:

بخش اعظم فعالیت‌های امام علی روشنگری و بیداری مردم بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی گفت: حضرت علی (ع) بخش اعظم فعالیت خود را برای روشنگری و بیداری مردم قرار می داد.
قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا دهقانی پوده رییس اداره اول شبه قاره و شمال افریقا وزارت امور خارجه و نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی، در نشست تخصصی «قدس و تهدیدات فراروی آن» که به همت دفتر ادبیات بیداری اسلامی در آستانه روزه جهانی قدس به مناسبت ماه مبارک رمضان در موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا، برگزار شد، گفت: رژیم خونخوار صهیونیست معیارهای انسانی را رعایت نمی کند.

 

وی با اشاره به حمایت مجموعه قدرت های جهان از رژیم صهیونیستی، بیان کرد: یهودی ها قربانی سیاست صهیونستی شده اند.

 

رییس اداره اول شبه قاره و شمال افریقا وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: نگاه به مساله قدس تنها یک مساله دینی نیست و مکه و بیت المقدس میقات معرفت هستند، مکه سفر الهی و بیت المقدس میقات به سمت آسمان است.

 

دهقانی پوده با اشاره به معیار اشتباه صهیونیست ها در اشغال قدس، عنوان کرد: یکی از معیارهای نادرست در اشغال قدس و فلسطین آن است که کدام گروه زودتر در این سرزمین حضور داشته است.

 

وی افزود: صهیونیست ها نمی توانند ثابت کنند که در بیت المقدس بوده اند و آن را سرزمین موعود می دانند و مقصود آنها مفهوم  نژادپرستانه به این مساله است.

 

نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی با بیان این باور صهیونست ها بر روی اسم های اورشلیم، ایلیا بر شهرهای فلسطین معتقد هستند که این شهرها یهودی نشین است، اظهار داشت: این باور اشتباهی است و همه شهرها نامشان تغییر می کند و این معیارها نادرست است.

 

دهقانی پوده تصریح کرد: صهیونیست ها در بیت المقدس با حفر زمین به دنبال یافتن بقای معبد سلیمان بودند، آن ها مسجد بیت المقدس را نمی بینند و در زیر زمین جستجو می کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری کنفرانسی با حضور 11 کشور جهان در رابطه با فلسطین، گفت: در این کنفراس سه کشور ایران، هند و یوگسلاوی با طرح سازمان ملل در تقسیم بندی فلسطین مخالفت کردند و با موافقت هشت کشور دیگر نیمی از سرزمین قدس عربی و نیم دیگر یهودی شد و قرار بر این شد که بعد از ده سال مردم تعیین کنند که بیت المقدس چگونه اداره شود.

 

رییس اداره اول شبه قاره و شمال افریقا وزارت امور خارجه با اشاره به قطعنامه شورای امنیت در سال 46 گفت: در این قطعنامه شورای امنیت بیت المقدس، کرانه، باختری و جولان را اشغالی معرفی می کند.

 

 دهقانی پوده با اشاره به وسعت اشغال بیت المقدس از سوی صهیونیست ها، بیان کرد: سرزمین قدس غربی در ابتدا 38 کیلومتر مربع، قدس شرقی 6 کیلومتر مربع و بعد سرزمین قدس بزرگ 288 کیلومتر مربع و سرانجام در حدود 840 با اشغال صهیونست ها در آمد.

 

وی با بیان این که صهیونست ها از بازگشت به قطعنامه سال 67 میلادی سرباز می زنند، بیان کرد: دلیل مخالفت ها برای این است که شهرک های صهیونیست نشین به فلسطینی ها باز می گردد.

 

نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی با اشاره به نموداری که در آن زاد و ولد فلسطینی ها را نشان می داد، تبیین کرد: در این نمودار نشان داده می شود که تا حدود 50 سال دیگر جمعیت فلسطینی ها با اسرائیلی ها یکسان خواهد بود و برای همین دیوارهای حایل که اقدامی نژاد پرستانه است ساخته شد.

 

دهقانی پوده با بیان این که امام (ره) اجازه حمله چریکی را برای حمله به اسرائیل نمی داد، گفت: امام (ره) معتقد بودند که مردم باید به صحنه بیایند و این تفکر امام (ره) مبنای قرآنی دارد و همه پیامبران مردم را دعوت به عدل و قسط می کردند.

 

رییس اداره اول شبه قاره و شمال افریقا وزارت امور خارجه عنوان کرد: حضرت علی (ع) بخش اعظم فعالیت خود را برای روشنگری و بیداری مردم قرار می داد.

 

وی افزود: ما به خاطر فلسطینی ها به فلسطین نرفتیم و حمایت ما به خاطر ارزش های اسلامی و سنت علوی برای مقابله با ظلم است./818/پ202/ب4

ارسال نظرات