۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۰۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

قدرت درون انسان با عمل به وظیفه فعلیت پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر این که خداوند برای عقلا یک میدان پرواز گذاشته است، گفت: عمل به وظیفه موجب می شود تا انسان ها قدرت پرواز درونشان به فعلیت درآمده و هرکسی به اندازه عمل خودش مرتبه پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق حوزه علمیه سحرگاه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جمع مردم اصفهان با اشاره به نحوه و چگونگی شهادت امیرمومناهن گفت: خداوند به صورت بالقوه به انسان‌ها یک میدان پرواز داده البته آنهایی که از نعمت عقل محرومند در این مورد استثنا هستند که ما هم پشت پرده را نمی‌بینیم و اسرار زیاد است.

وی با تأکید بر این که خداوند برای عقلا یک میدان پرواز گذاشته است، تصریح کرد: انسان‌ها به وسیله عمل به وظیفه این قدرت پرواز درونشان به فعلیت درآمده و هرکسی به اندازه خودش مرتبه پیدا می‌کند که اگر در این راستا انسان به مرتبه‌ای برسد که خداوند از وی راضی باشد بسیار خوب است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: به قول آیت‌الله بهجت هرچه هست در عبودیت است و اگر عبودیت و بندگی پروردگار نباشد خرق عادت هم که اتفاق افتد باز هم مقبول نیست چرا که خرق عادت از عبودیت و از شیطنت اتفاق می‌افتد، از با یزید بسطامی نقل شده که شیطان در یک لحظه از شرق به غرب می‌رود اما در هر صورت شیطان است و کارش مهم نیست.

وی با بیان این که هم انسان کافر و هم انسان مومن می‌تواند به خرق عادت دست زند، خاطرنشان کرد: هر خرق عادتی مقدس نیست و اکنون عرفان‌های دروغینی رواج پیدا کرده که جوانان باید به آن دقت کنند، کرامت تعریفی داشته که غیر از این تعریف پیدا نمی‌شود و کرامت چیزی است که از استقامت حاصل شود و استقامتی را به وجود آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی نیا افزود: آدم به کسی می‌گویند که همه کارش برای خدا باشد بنابراین باید با خدا دوست و رفیق شویم، بهشت و جهنم هست اما امیرمومنان برای بهشت و جهنم عبادت نکرده و تمام عبادات و اعمال ایشان برای خداوند بوده است.

وی با اشاره به فضائل امیرمومنان اظهار کرد: پیامبر اکرم اول شخص عالم هستی و امیرمومنان دومین شخص عالم است بنابراین نمی‌توان فضائل ایشان را بیان کرد و اگر تمام دریاها مرکب و تمام جن و انس نویسنده باشند باز هم نمی‌توان فضائل ایشان را بیان کرد و خداوند در شب معراج با صوت امیرمومنان با پیامبر سخن گفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان اظهار کرد: دشمنان امیرمومنان بسیار نادان بودند که فکر می‌کردند اگر ایشان را بکشند کار تمام می‌شود در حالی که با کشتن حضرت عطر ایشان تمام جهان را فرا گرفت، شب قدر متعلق به امیرمومنان، حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) است و اگر کسی نظر اهل بیت شاملش شود سعادتمند می‌شود./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات