۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۷۳۳۸۶

احیای اماکن متبرکه و امامزادگان آذربایجان‌شرقی مورد توجه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت همکاری در احیای اماکن متبرکه و امامزادگان تاریخی استان اظهار داشت: ایجاد تفاهم نامه همکاری در این راستا ضرورت دارد.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اهمیت تفاهم و همکاری در احیای اماکن متبرکه و امامزادگان تاریخی استان اظهار داشت: ایجاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی در این راستا ضرورت دارد.


وی خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی، فنی و حقوقی برای حل مشکلات موجود میان این نهاد شد و خاطرنشان کرد: بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی اوقاف و میراث فرهنگی استان مشترک است، از این رو ضرورت دارد در جهت تعامل حداکثری و همکاری در حوزه اختیارات و وظایف داشته باشیم.


حجت الاسلام مصائبی افزود: کار دولت خدمت رسانی و رفع مشکلات به مردم است و در این راستا تعامل و همکاری ادارات می تواند در این امر راهگشا باشد و عمل به منویات مقام معظم رهبری و شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت می تواند در ارائه خدمت به مردم درعرصه میراث فرهنگی و اوقاف نقش مهمی را ایفا کند.


همچنین فرزین حق پرست، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه باید زمینه های تعامل و همکاری توسعه آستان مقدس امام زادگان، بقاع متبرکه و برخی مساجد تاریخی بیش از پیش فراهم شود.


وی با تبریک انتصاب حجت الاسلام مصائبی به سمت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: اماکن تاریخی مذهبی معرف هویت تاریخی مذهبی ملت ایران به ویژه آذربایجان شرقی است، امیدواریم با توسعه گردشگری مذهبی در این استان شاهد معرفی هویت تاریخی مذهبی این خطه از کشورمان باشیم.


حق پرست کثرت مساجد تاریخی در استان آذربایجان شرقی و به ویژه مساجد تاریخی بازار تبریز را یکی از نشانه های اهمیت اماکن مذهبی برای مردم این منطقه دانست و یاد آور شد: اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تلاش خود را برای حفظ و احیای این اماکن تاریخی انجام خواهد داد./853/پ203/ب

ارسال نظرات