۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۳۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

راهپیمایی روز قدس توطئه استکبار برای قطعه قطعه کردن دنیای اسلام را خنثی می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم روز قدس امسال، گفت: راهپیمایی و تظاهرات روز قدس امسال توطئه استکبار برای قطعه قطعه کردن امت اسلام را خنثی می کند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور گسترده در مراسم این روز، افزود: باید مسلمانان با حضور پرشور در مراسم روز قدس، بار دیگر اتحاد و انسجام خود را به دشمنان اسلام نشان دهند.

 

وی با بیان این که روز قدس موعد نمایش اتحاد و همبستگی امت اسلام است، تصریح کرد: روز قدس یادگار بنیان گذار انقلاب و نظام اسلامی و روز اسلام محسوب می شود به همین دلیل نیز باید مراسم گرامیداشت آن سال به سال با شور و حرارت بیشتری برگزار شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که هر سال در این روز مردم سراسر ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان دنیا با بصیرت سیاسی و دینی به صحنه می آیند، خاطرنشان کرد: امسال حضور پرشور در راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس اهمیت ویژه و جایگاه والاتری دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در سال جاری وقایع مختلفی در سرزمین های اسلامی و سراسر جهان به وقوع پیوسته که اهمیت حضور و اتحاد و انسجام دنیای اسلام را چندبرابر می کند.

 

وی ادامه داد: ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و سرزمین های فلسطینی، تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن و کشتار مردم مسلمان و بی گناه این کشور، اقدامات شنیع و شرم آور گروه تروریستی داعش در منطقه و غیره برخی از مسائل مبتلابه جهان اسلام به شمار می روند به همین دلیل نیز باید ملت های مسلمان با حضور پرشور خود در مراسم روز قدس خشم و نفرت خود را از این جنایات و عاملان آنها اعلام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: گروه تروریستی داعش و حامیان آنها تلاش می کنند تا دامنه جنایات خود را به کشورهای مختلف اسلامی توسعه داده و امت اسلام را به جان یکدیگر بیاندازند تا از این طریق حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که اسراییل و استکبار و سایر دشمنان اسلام توطئه چیده اند تا به دست داعش و رژیم های مرتجع منطقه، امت اسلام را قطعه قطعه کنند مسلمانان بیدار و بصیر وظیفه دارند با حضور در صحنه و فریادهای بلند خود ضمن برملا کردن این دسایس، اتحاد و انجسام اسلامی خود را به نمایش گذاشته و به دشمنان ثابت کنند که نقشه های آنها نتوانسته امت واحده اسلام را از هم جدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که توطئه استکبار و اسراییل قطعه قطعه کردن دنیای اسلام، نزاع، اختلاف و کشمکش در بین ملت های اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی باید با حضور گسترده در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان توطئه گران بین المللی و استکبار جهانی و به ویژه آشوبگرانی که در منطقه خون و خونریزی به پا کرده اند، بزنند.

 

گفتنی است، حضرت امام خمینی(ره)، بیانگذار انقلاب اسلامی در شانزدهم مرداد 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد و از آن زمان تاکنون هر سال این مراسم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار می شود.

 

مراسم روز جهانی قدس امسال در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، فردا ساعت 11 از میدان شهید بهشتی این شهر آغاز شده و تا مصلی امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت، راهپیمایی و تظاهرات روز قدس همچنین در 21 شهر دیگر استان نیز در زمان مشخص شده برگزار می شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات