۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۲۷۳۵۳۴
استاد حوزه علمیه قم:

شب قدر فرصت بازگشت دوباره به زندگی الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: شب قدر شب سرنوشت انسان است و زمانی است که همه مسائل ما به دعا و رضایت امام زمان(عج) بسته است و ایشان صاحب شب قدر است.
مراسم احياء شب قدر در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محسن کافی، استاد حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) ساری، با اشاره به وجود با برکت امام زمان(عج) و وجود برخی از شبهاتی که از سوی وهابیت و دشمنان اسلام  حاشیه سازی شده است، اظهار داشت: وجود با برکت امام عصر(عج) در هر شرایطی برای جامعه نیاز است و سخنان بیهوده نباید در جوانان ما کارساز باشد.

 

وی با بیان این که شبهه ای که در برخی از سایت ها از سوی وهابیت و عوامل کفر، افزود: در برخی از سایت ها برای ایجاد شبهه و انحراف در نسل جوان اعلام می کنند که امام زمانی که دیده نمی شود و امام غایبی که او را نمیبینیم وجودش لغو است و یا اینکه امامی که استخاره نکند، تعبیر خواب نکند و آدرسی از او نباشد، وجود یا عدم وجود او چه فایده ای دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای جواب این گروه دو جواب نقضی یعنی جوابی که اول اهل شبهه را ساکت می کند اما استدلالی نیست و حلی که جواب کامل، واقعی و قطعی است.

 

حجت الاسلام کافی با اشاره به این افراد گفت: شما که می گوید وجود پیامبر(ص) لغو نیست چون هست و وجود دارد، آیا همه افراد جهان در زمان حیات ایشان می توانستند ایشان را بینند و آیا برای همگان قابل دسترسی بودند؟ نه چرا که تعداد بسیاری از مسلمانان اشهدان لااله الاالله و اشهدان محمد رسول الله را گفتند اما یکبار هم پیامبر را ندیدند،آیا وجود پیامبر برای آنان لغو و بی فایده بود؟

 

 

وی در ادامه با بیان این که امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام باقر (ع) و امام صادق و موسی بن جعفر(ع) که 14 سال از این زندان به آن زندان می رفت هم برای همگان قابل دسترسی و دیدن نبودند، خاطر نشان کرد: اینکه می گویند امام غایبی که او را نمیبینیم وجودش لغو است، سخن بیهوده و باطلی است که برای گمراهی و انحراف جوانان به راه انداخته اند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: امام زمانی که نمی بینیم  وجودش نقض نیست بلکه باید با جواب قاطع و محکم، شبهات وهابیت را که به جان جوانان ما افتاده است خنثی کنیم و بدانیم که خداوند امام زمان(عج) را برای ما خلق نکرده است.

 

 

حجت الاسلام کافی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید: جن و انس را برای خلقت، انسان ناقص را برای عبادت ناقص و انسان کامل  را برای عبادت کامل و امام زمان(عج) برای عبادت خداوند خلق شده است که جزیی از عبادت ایشان، امامت بر ما و امت است و ایشان خلق نشده که ما حرف بزنیم و او بگوید چشم.

 

وی افزود: امام عصر، آقا و سرور ما است و ما باید با او هماهنگ باشیم و از ایشان دنباله روی و پیروی داشته باشیم و بدانیم که امام زمان(عج) برای برخی از دعاهای ما همراه ما است و آمین می گوید و امشب که شب قدر است امام عصر در کنار یکی از ما نشسته و دعاهای ما را می شنود.

 

حجت الاسلام کافی گفت: در این شب قدر باید مراقب باشیم و مؤدب در پیشگاه امام عصر خود بنشینیم شاید که یوسف زهرا(س) در چهره ای که نمیشناسیم در کنار ما باشد و آمین گوی دعاهای ما باشد و به همین دلیل باید برای آزادی قدس عزیز، سربلندی مردم کشورمان و رفع مشکلات و دشواری های مردم فلسطین، یمن و سوریه دعا کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات